جامعه هنری ایران، عشق و ارادت خود به امام رضا علیه السلام را به اثبات رسانده اند

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تمام تاریخ هنر ایران اسلامی و در اقسام هنر ما، مملوء از اشارات رضوی است، گفت: جامعه هنری ایران، عشق و ارادت خود به امام رضا علیه السلام را به اثبات رسانده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «سیدمحمد هاشمی» معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز چهارشنبه (۱۱ خرداد) همزمان با آغاز دهه کرامت در آئین اختتامیه یازدهمین جشنواره ملی «عکس رضوی» در تالار گلشن بجنورد بیان کرد: تمام تاریخ هنر ایران اسلامی و در اقسام هنر ما، مملوء از اشارات رضوی است و لطف، ادب، مهر و ارادت رضوی و جان‌نثاری مردم به ساحت امام مهربانی ها در تمام آثار هنرمندان در سال های متمادی جاری و ساری بوده است. 

 

وی مستند «رضای رضوان» مجید مجیدی و تابلو نقاشی حدیث «سلسله الذهب» را به عنوان بخشی از آثار منتخب هنری را نشان دهنده توجه همه هنرمندان ایرانی و عرض ارادت آنها به ساحت امام رضا علیه السلام دانست و افزود: عشق و ارادت به ائمه اطهار علیهم السلام به ویژه امام رضا علیه السلام همیشه تاریخ، جاری و ساری بوده و هست و نشأت گرفته از باورهای اعتقادی همه مردم ایران اسلامی است.

 

هاشمی در اشاره به فیلم اخیری که در جشنواره کن اکران شد، تصریح کرد: اگر کسی با بی دقتی و یا بی ادبی در نقش آفرینی اثری که توهین به امام است، حضور می یابد، حتما از جامعه هنری ایران به دور است.

 

 معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهارکرد: جامعه هنری ایران، عشق و ارادت خود به امام رضا علیه السلام را ثابت کرده و این اتفاق در یک جشنواره بین المللی باعث ناراحتی بسیاری از مردم شد که این اعتراضات در فضای مجازی و حقیقی نمایان شد.

 

وی با بیان اینکه این فیلم بدون مجوز و پروانه ساخت و پروانه اکران از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تهیه شده است، افزود: تصمیم وزارت فرهنگ و ارشاد بر این است تا اگر هنرمندی با این فیلم همکاری داشته و در حال حاضر در داخل ایران همکاری می کند، با روش حقوقی و قانونی با وی برخورد شود چراکه این مهم مطالبه همگانی است.

 

هاشمی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه یکی از وظایف فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت از هنرمندان است، اما ادامه داد: از آن طرف هم توقع است تا هنرمندان در اقدامات فرهنگی، اجتماعی و هنری خود چارچوب حقوقی و قانونی را رعایت کنند.

 

یازدهمین جشنواره ملی عکس رضوی با همکاری و مشارکت بنیاد بین المللی امام رضا (ع) و معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از هشتم ماه جاری با رقابت ۳۴ اثر راه یافته به مرحله نهایی و در راستای توسعه فرهنگی و پاسداشت فرهنگ منور، ناب و جریان ساز رضوی و تولید آثار هنری ملهم از آموزه های دینی، اخلاقی و اجتماعی امام رضا (ع) به میزبانی خراسان شمالی کلید خورد.  

 

 

 

 

کد خبر 1181658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha