استقبال ویژه آستان سیدالکریم(ع) از دهه کرامت/ از محافل قرآنی تا هیئت نوباوگان حسینی

سلیمی از تدارک جشن‌های دهه کرامت از سوی آستان حضرت عبدالعظیم(ع) خبر داد و گفت: بزرگداشت روز امامزادگان، برگزاری کارگاه‌های مهارت خانواده و کرسی‌های تلاوت از جمله ویژه‌برنامه‌های این دهه است.

«عباس سلیمی»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اعلام برنامه های آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) به مناسبت ایام دهه کرامت اظهار کرد: برنامه های دهه کرامت از اول ذی القعده(۱۰ خرداد)، سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) در آستان حضرت عبدالعظیم(ع) با برگزاری مراسم جشن ولادت بانوی کرامت و قرائت دعای توسل آغاز شد.

 

معاون فرهنگی و روابط عمومی آستان حضرت عبدالعظیم (ع) بیان کرد: در دومین روز دهه کرامت (۱۲ خرداد) مراسم قرائت دعای کمیل بعداز نماز مغرب و عشا برگزار و در سومین روز دهه کرامت ( 13خرداد) هم دعای ندبه در این آستان مقدس قرائت می شود و طرح مسائلی همچون سیره حضرت فاطمه معصومه(س) در نماز جمعه مورد توجه قرار می گیرد. همچنین در این روز محفل قرآنی بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می شود.

 

سلیمی از برگزاری ویژه برنامه رحلت امام خمینی(ره) در 14 خرداد  خبر داد و تصریح کرد: در روز  15 خرداد که همزمان با روز بزرگداشت امامزادگان است،مراسم بزرگداشت حضرت شاهچراغ(ع)، حضرت حمزه(ع) و حضرت طاهر(ع) برگزار می شود. همچنین در روز 16 خرداد که همزمان با روز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی(ع) است، غبارروبی ضریح آستان امامزاده حضرت حمزه(ع) انجام و پرچم گنبد آستان حضرت عبدالعظیم(ع)، حضرت حمزه(ع) و حضرت طاهر(ع) برافراشته می شود. در روز 17 خرداد نیز کرسی تلاوت قرآن کریم ویژه بانوان مکرمه قرآنی برگزار می شود.

 

معاون فرهنگی و روابط عمومی آستان حضرت عبدالعظیم(ع) از برگزاری کارگاه های آموزشی مهارت خانواده، اجرای ویژه برنامه جشن سالروز ولادت امام رضا(ع) در شب 21 خرداد مصادف با شب یازدهم ذی القعده به عنوان بخش دیگری از برنامه های تدارک دیده شده در ایام دهه کرامت از سوی این آستان مقدس نام برد و گفت: در سالروز ولادت امام رضا(ع) نیز مراسم جشنی در آستان حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار می شود. همچنین مراسم جشن ویژه کودکان 3 تا 13 سال با اجرای برنامه های  متنوع و جذاب تحت عنوان «هیئت نوباوگان حسینی» در سالروز ولادت ثامن الحجج(ع) در این آستان مقدس برگزار می شود.

 

سلیمی از برگزاری مسابقه فرهنگی «امام رئوف» در فضای مجازی از اول تا پایان ذی القعده خبر داد و گفت: علاقه مندان برای دریافت سوالات مسابقه و ارسال پاسخ می توانند در شبکه اجتماعی به نشانی Eitaa.com/FaAbdulazim و یا دایرکت instagram.com/FaAbdulazim مراجعه کنند؛ منبع سوالات مسابقه کتاب «فضائل و سیره امام رضا(ع)» نوشته آیت الله حسن زاده آملی(ره) است.

 

گفتنی است، دهه کرامت از اول تا یازدهم ذی القعده به مدت 10 روز از ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) تا ولادت ولی نعمت ایرانیان حضرت امام رضا(ع) در سراسر کشور برگزار می شود.

 

 

کد خبر 1181705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha