بازارسازی محصولات تولیدی سیستان و بلوچستان، نیاز رونق تولید و اشتغال منطقه است

رییس ستاد مستقل اصولگرائی کشور گفت: محصولات تولیدی سیستان و بلوچستان می تواند بازارهای داخلی و خارجی را در اختیار داشته باشد اما آنطور که باید به امر بازارسازی بعنوان یک نیاز و عامل رونق تولید و اشتغال توجه نشده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، یوسف عینی زاده در نشست با حامد آرامش مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در زاهدان افزود: در چرخه تولید، بازارسازی بسیار حائز اهمیت است و این موضوع برای محصولات تولیدی این خطه از کشور باید ویژه دیده شود.


وی اظهار داشت: می توان در برنامه ریزی کوتاه مدت و با استفاده از داشته های مناسبی که سیستان و بلوچستان در بخش های مختلف اقتصادی دارد، زمینه رشد تولید، سرمایه گذاری و اشتغال را فراهم کرد.

 

رییس ستاد مستقل اصولگرائی کشور در ادامه مشکلات جامعه امروزی را ناشی از ساختار نامناسب مدیران بیان کرد و افزود: در دولت انقلابی باید توان و تمرکز بر روی اصلاح ساختار در بین مدیران اجرایی باشد تا کشور از مسیر درست و هدف خدمت رسانی به مردم خارج نشود.

 

عینی زاده با اشاره به فرمایشات معمار کبیر انقلاب حضرت امام راحل در باره تعلق انقلاب به مستضعفین، اظهار داشت: مسئولان و مدیران جامعه باید مردم محوری را در سرلوحه کار قرار دهند، چرا که آرمان های انقلاب بر مردم استوار است و خدمت به مردم از والاترین موضوعات در نظام اسلامی ایران به شمار می‌رود.

 

وی یادآور شد: ترک فعل هایی که از سوی برخی مسئولان در گذشته رخ داد ، کشور را با چالش روبرو کرده است که امیدواریم در دولت انقلابی و مردمی ساختار معیوب و مشکل ساز گذشته اصلاح و راه برای بهره وری مناسب فرصت ها و داشته ها هموار شود.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان هم در این نشست گفت: وزارت مردم بعنوان یک ابر وزارت با شرح وظایف مختلف، خدمت به مردم را بعنوان ولی نعمتان نظام در سر لیست برنامه های خود قرار داده است.

 

حامد آرامش افزود: در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی عمدتا فعالیت ها در سه بخش تعاون، اشتغال و روابط کار متمرکز است و هرکدام از این بخش ها، زیر شاخه های متنوع و زیادی را نیز تحت پوشش دارند.

 

وی از فعالیت دو هزار و ۵۰۰ تعاونی در سیستان و بلوچستان خبر داد و اظهار داشت: رویکرد معاونت امور تعاون وزارت مردم در دوره جدید بر احیای تعاونی های راکد و کمک و حمایت از تعاونی های مولد استوار است و ما نیز در استان تلاش خود را برای اجرای اهداف عالیه وزارت متبوع در این حوزه بکار گرفته ایم.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در خصوص برنامه های بخش اشتغال استان در سال جاری گفت: ۲۸ هزار نفر تعهد اشتغال سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۱ است که با هم افزایی بین دستگاهی و حمایت مسئولان استانی امیدواریم بیش از این آمار نیز اشتغالزایی را در این خطه از کشور شاهد باشیم.

 

آرامش با بیان اینکه ظرفیت های معدنی استان به تنهایی می تواند نقش مهمی در جهش اشتغال ایفا کند، اظهار داشت: در حال حاضر هلدینگ های زیر مجموعه شستا در عرصه فعالیت های معدنی سیستان و بلوچستان مشغول هستند که این نکته حکایت از توجه وزارت مردم به این دیار دارد.

 

وی ادامه داد: در حوزه روابط کار با وجود گسترش کرونا ویروس و آسیب های اقتصادی به بنگاه ها و واحد‌های تولیدی در استان، شاهد کاهش درخواست ها به مراجع حل اختلاف کار بودیم .

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران در سال جاری هم اشاره کرد و گفت: این افزایش حقوق به منظور افزایش قدرت خرید مردم و کاهش فاصله طبقات اجتماعی انجام شد.

آرامش در خصوص طرح نظام عادلانه سازی یارانه ها هم گفت: کشور به این جراحی اقتصادی نیاز داشت و دولتمردان توانستند های رغم چالش هایی که وجود داشت ، این طرح را بخوبی اجرا کند.

وی تاکید کرد: مردم سیستان و بلوچستان در عرصه‌های مختلف پای کار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بودند و هستند و این از ولایت پذیری مردمان مرزدار استان نشأت گرفته اس

کد خبر 1181742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha