زکات عامل شکوفایی اقتصادی و فقرزدایی در جامعه است

حجت الاسلام صفری گفت: پرداخت زکات عامل رونق و شکوفایی اقتصادی، ترویج دین و دینداری و فقرزدایی در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، حجت الاسلام «حسن صفری» در جلسه ستاد احیای زکات بخش لاهرود گفت: پرداخت زکات عامل اصلی رونق و شکوفایی اقتصادی، ترویج دین و دینداری ، رفع محرومیت و فقرزدایی در جامعه است.

 

امام جمعه لاهرود با تاکید بر ترویج فرهنگ پرداخت زکات در جامعه، افزود: توجه به پرداخت زکات به عنوان یک فریضه دینی از نقش و جایگاه خاصی برخوردار بوده و استفاده از ظرفیت های مردمی در امر اشاعه و توسعه فرهنگ پرداخت زکات بسیار حائز اهمیت است.

 

وی با بیان اینکه حوزه ترویج فرهنگ زکات نیازمند فرهنگسازی است، اظهار داشت: دستگاه های اجرایی مرتبط در زمینه جمع آوری زکات با هم افزایی، هماهنگی و برنامه ریزی جهت فرهنگسازی و تشویق مردم به انجام این فریضه الهی، همکاری لازم با نمایندگان شورای زکات در منطقه را داشته باشند.

 

حجت الاسلام صفری بیان کرد: برای ترویج و ترغیب پرداخت زکات باید مردم را نسبت به آثار پرداخت این فریضه الهی در جامعه آگاه سازیم تا به صورت عملی نتایج و برکات زکات در کمک به مستمندان و نیازمندان واقعی و بهبود زندگی آنها مشاهده شود.

 

امام جمعه لاهرود خاطر نشان کرد: پرداخت زکات موجب می شود تا از یک سو با نیازمندان جامعه اظهار همدردی کنیم و از سوی دیگر خود را در معرض امتحان و آزمایش الهی قرار می دهیم.

 

وی رشد ثروت در جامعه و افزایش رزق و روزی و برکت اموال را از برکات پرداخت زکات دانست و کشاورزان منطقه را به پرداخت به موقع زکات سفارش کرد.

کد خبر 1181753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha