آرامش روانی با حضور در کنار بقاع متبرکه ایجاد می شود

آیت الله ملک حسینی بقاع متبرکه را نقطه عبادت، حرمت انسان، نقطه ملجا و پناه انسان ها دانست و گفت: آرامش روانی با حضور در کنار بقاع متبرکه ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید شرف الدین ملک حسینی» در آئین بزرگداشت حضرت معصومه (س) و تکریم امامزادگان استان کهگیلویه و بویراحمد که در محل امامزاده شاه فرج الله (ع) یاسوج برگزار شد، گفت: قلب ها به دست خداوند متعال بوده و محبت های زودگذر در هر خدمت و لبخند ایجاد می شود، اما محبت ها معلول ایمان است.

 

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه قلب ها ایمان را می سازند، افزود: تا انسان قلبش برای موقعیتی احترام قائل نباشد، آن موقعیت موقعیت عبادت، سوگند و  احترام نیست، زیرا قلب ها مدیریت احساس ها و نشاط ها را بر عهده می گیرند.

 

وی با بیان اینکه ایران افتخار دارد بقاع متبرکه را ساخته است، ادامه داد:شیعه در طول تاریخ ۵۰۰ الی ۶۰۰ سال مورد اتهام قرار گرفت که هویت شما نماد قبرها است، اما پیامبر فرمود «قبر من و ذریه من مورد تکریم قرار خواهند گرفت» که در همین زمینه پیامبر خطاب به امام علی (ع) فرمود: «قبر تو بقعه ای از بهشت است، این بقعه انسان را به بهشت می رساند و پیامبر فرمود: «هر کس من و ذریه مرا زیارت کند، او را زیارت خواهم کرد».

 

آیت الله ملک حسینی هدف از ساخت بقاع متبرکه را ایمان، توحید، مبارزه و جنگ با کفر دانست و اظهار کرد: اگر کسانی تعظیم و بوسه بر دست پادشاهان زدند، دست بقاع شرک را بوسیده است، اما وقتی شخصی جلال و کرم حضرت علی علیه السلام را حرمت می کند، توحید را حرمت می کند

 

این استاد حوزه های علمیه یادآور شد: شیعیان با توسل به قبور ائمه اطهار (ع) در جهت رسیدن به خدا تلاش می کنند و گناه و فساد از او دور می شود و کسانی که متعرض بقاع می‌شوند باید فکری به حال نطفه های آنها داشت، زیرا تنها نطفه های پاک بقاع متبرکه را تکریم می کنند.

 

وی با اشاره به اینکه نخستین کسی که بقاع ساخت دختر سیدالشهدا (ع) بر قبر همسرش بود، گفت: اگر شمال ایران، شمال آفریقا به سمت اسلام گرایش پیدا کردند به دلیل اولاد امام حسن (ع) و ترویج دین توسط آنها بود.

 

آیت الله ملک حسینی با بیان اینکه فرزندان امام حسن (ع) با نام «ادریسیان» شمال آفریقا را مسلمان کردند، گفت: تسلط آنها و گسترش اسلام نه به وسیله شمشیر بود، بلکه از طریق گسترش معارف بود، اما شمشیر خود را بر علیه دشمنان پیاده می کردند.

 

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری افزود: دشمنان با امامزادگان دین مبارزه می کنند، زیرا این امامزادگان در گذشته ها بساط امویان و عباسیان را جمع می کردند، از طرفی امامزادگان در زمان جنگ مرد جنگی، در زمان کسب علم عالم دینی و معرفت بودند.

 

وی با بیان اینکه قرار گرفتن در برابر امامزادگان به معنای حضور در برابر انسان های عادی نیست بلکه این شخصیت ها فرزندان امامان معصوم هستند، گفت: امامزادگان شخصیت های دینی و کانون علم، دانش و معرفت هستند و گاهی آنچنان برجسته هستند که عصمت برای آنها قائلند، یکی از این شخصیت ها و امامزادگان عباس بن علی (ع) است که بسیاری از شهدا به جایگاه او غبطه می خورند

 

آیت الله ملک حسینی افزود: اگر فرزندان ما نسبت به امامزادگان بی توجه هستند به دلیل این است کسانی را با آنها مقایسه می کنیم که تصور این است شخصیت آنها را بالا می بریم، اما این قیاس باعث پایین آمدن شخصیت آنها می شود.

 

نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری گفت: در میان امامزادگان از اولاد امام حسن (ع) دارای شخصیت های مشخصی است، در این راستا فرموده شده «کسی که به زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برود، انگار امام حسین علیه السلام را زیارت کرده است»، چنین انسان هایی به اندازه ای شخصیت های برجسته ای داشتند که احادیث کلیدی را در اختیار آنها قرار می دادند.  

 

وی گفت: اگر امامزادگان تکریم می شوند و روز ملی تکریم برای آنها برگزار می شود، نشان از لیاقت و ارزش ما بوده که خداوند متعال اجازه نام و یاد آنها را می دهد

 

آیت الله ملک حسینی با بیان اینکه بقاع متبرکه نقطه عبادت و حرمت انسان، نقطه ملجا و پناه انسان ها است، گفت: حضور در بقاع متبرکه نشان می دهد این بقاع در قلب انسان ها جای دارند

 

این استاد برجسته حوزه های علمیه با بیان اینکه آرامش روانی با حضور در کنار بقاع متبرکه ایجاد می شود، گفت: در نظام تشیع تاکید شده «نام و یاد انسان های بزرگ ترویج داده شود، اما هر وقت باند بازی و رفاقت باب شد، باید منتظر فقر و فلاکت باشیم».

 

وی در ادامه، تاکید کرد: در گذشته نزاع ها در کنار امامزاده ها پایان می یافت، در بین عرب وقتی خواهان قطع نزاع ها بودند در کنار این بقاع حضور و پیمان می بستند در این شرایط دشمن، وهابیت به دلیل نقش اثرگذار این بقاع متبرکه در اثر به حاشیه بردن و تخریب جایگاه و منزلت آنها هستند

 

آیت الله ملک حسینی افزود: اگر شهید سلیمانی ها که رحمت و رضوان خدا بر او باد از بقاع متبرکه دفاع کردند، از ایمان و توحید دفاع کردند.

 

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری به نظام شیطانی و طرح آن در قالب دین برای از بین بردن ارزش های دینی اشاره کرد و گفت: امروز با نام آزادی بشر به جنگ آزادی می روند به نام حقوق بشر به جنگ حقوق بشر می روند و مشاهده می شود در قالب مفاهیم ارزشمند به جنگ ارزش ها می روند.

 

وی گفت: باید امامزاده ها و مساجد بعد فرهنگی آن فعال باشد، هیئت امناء ها فرهنگ را بدانند و بسیاری از هیئت امناء سال ها تلاش کردند و در کنار تلاش های آنها باید اصول و فرهنگ هیئت امناء یاد گرفته شود.

 

آیت الله ملک حسینی در پایان خطاب به مدیرکل امور اوقاف کهگیلویه و بویراحمد گفت: آقای نصیر الاسلامی بقاع متبرکه و مساجد را دریابد و اصلاحات فرهنگی را بدانند و اجرایی کنند تا توسعه فرهنگی پیاده شود.

کد خبر 1181757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha