در طول دهه کرامت جشن عيد رضوی در کانون های مساجد استان برگزار می‌شود

حجت الاسلام کلات پور،گفت: با توجه به آغاز دهه پربرکت کرامت جشن عید رضوی در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با شکوه‌تر از گذشته برگزار می شود.

حجت الاسلام افشین کلات پور ،در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه با  اشاره به آغاز دهه کرامت و برگزاری جشن های مختلف در سطح استان ،گفت:جوانان و اعضای کانون های مساجد با شور و اشتیاق خاصی مساجد و کانون های آذین بندی و چراغانی کرده اند و میزبان مردم برای برگزرای جشن های دهه کرامت هستند.

 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه، افزود: کانون های فرهنگی و هنری در دهه کرامت، می توانند محوریت جشن ها و برنامه را به عهده بگیرند و البته باید کارها را در این زمینه به جوانان و نوجوانان بسپارند یعنی به جای اینکه ائمه جماعات همیشه منابر و تریبون را در اختیار داشته باشند، تریبون را دراین ایام در اختیار جوانان و نوجوانان قرار دهند و به آنها فرصت دهند تا کمک و راهنمایی ایشان، بچه ها خودشان این مجالس و محافل را اداره کنند.

 

 

وی خاطر نشان کرد :وجود بارگاه مقدس امام رضا(ع)  که به عنوان دانشمندی که در عصر خود آزاد اندیشی و گفتمان دینی را ترویج دادند یکی از سندهای افتخار مردم مسلمان ایران اسلامی است و در این راستا باید هر یک از ابعاد معنوی، علمی، اجتماعی و اخلاقی شخصیت علی بن موسی رضا(ع)،که اهمیت خاص خود را داراست  را بررسی و در بانامه ها بگنجانیم.

 

مدیر ستاد هماهنگی  کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، تصریح کرد: معرفی و شناساندن سبک زندگی اسلامی منطبق بر اسلام راستین و قرآن کریم برای عموم و به ویژه جوانان می تواند یکی از دستاوردهای دهه کرامت باشد.

 

 

حجت الاسلام کلات پور اظهار کرد: کشور ما این افتخار را دارد که قبور مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، امام رضا(ع) و حضرت شاهچراغ در آن قرار گرفته برنامه های این دهه از اهمیت خاصی برخوردار است و باید با اجرای برنامه های متنوع و مردمی این ایام را گرامی بداریم.

 

وی در پایان گفت: آذین بندی کانون ها و مساجد، برگزاری جشن های رضوی، برپایی مسابقات فرهنگی هنری، برگزاری محفل انس با قرآن، تجلیل از دختران با القاب و کنیه حضرت معصومه (س) در روز دختر در کانون ها ،آشنایی با فضیلت و شخصیت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) و برنامه های دیگر در این ایام اجرا خواهد شد.

کد خبر 1181806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha