ضرورت تولید  برنامه‌های رسانه ملی در مقابله با بحران جمعیت

باقرزاده از تولید برنامه‌های متنوع و تاثیرگذار با محور افزایش جمعیت در شبکه استانی گیلان خبر داد و گفت: برای مقابله با ابر بحران جمعیت در گیلان نیازمند ترویج فرهنگ فرزند آوری هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، « محمد باقرزاده» امروز ( پنج‌شنبه، ۱۲ خرداد ) درنشست تخصصی توجیهی، تبیینی جمعیت که با حضور اصحاب رسانه گیلان در سازمان صدا و سیمای گیلان برگزار شد، اظهار کرد: ترویج فرهنگ فرزندآوری باید مورد توجه عموم مردم به ویژه اهالی رسانه قرار گیرد.‌

 

مدیر کل صدا و سیمای مرکز گیلان با بیان اینکه گیلان و کشور با ابر بحران جمعیت روبه روست گفت: برای مقابله با این بحران همگان بایستی تلاش کنند.

 

وی اذعان کرد: فرهنگ سازی و توجه به مشکلات فرزند آوری مهمترین مقوله است که بایستی همه مسئولان ذی ربط بدان توجه کرده و برای آن راهکار بیندیشند.

 

باقرزاده با بیان اینکه رسانه‌ها نقش ارزنده‌ای در تبلیغ و ترویج فرهنگ افزایش جمعیت دارند تصریح کرد: برگزاری این نشست‌ها برای تولید در قالب برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی حائز اهمیت است.

 

وی با اشاره به گیلان که با بحران پیری جمعیت مواجه بوده و رتبه نخست را به لحاظ سالمندی جمعیت داراست ادامه داد: با مشکل عظیم پیری جمعیت گیلان روبه رو هستیم که توجه به بومی سازی و محیط جغرافیایی در کنار فرهنگ سازی عاملی مهم در رفع آن است.

 

باقرزاده خاطرنشان ساخت: شناسایی مشکلات و موانع فرزندآوری و توجه به اقتصاد و فرهنگ خانواده‌ها از جمله مهمترین مقوله‌هایی است که بایستی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 1181856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha