۱۹ ماده طرح  " توسعه و مانع زدایی در صنعت برق" تصویب شد

محمد نژاد گفت: یکی از مدرن ترین و الزام آورترین طرح ها تقدیم مجلس شد که مشمول ۲۱ ماده تحت عنوان توسعه و مانع زدایی در صنعت برق است که ۱۹ ماده آن تصویب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لنگرود، « پرویز محمدنژاد » امروز ( پنج شنبه، ۱۲ خرداد) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تمام دارایی های این مملکت به تک تک مردم این سرزمین تعلق دارد و باید در حفظ این دارایی ها هر آنچه در توان داریم تلاش کنیم، گفت: امروز دشمن دندان هایش خونین تر از گذشته است اما نقشه راه ما درست و منطقی است و این به پشتوانه خداوند متعال و ائمه اطهار، حضور پرقدرت رهبری و مردم محقق شده است و این سه حلقه را هیچ قدرتی نخواهد توانست از هم بگستراند.

 

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز نگاه دشمن به حلقه سوم یعنی مردم است، افزود: ما باید مواظب باشیم و خبرهای غیر واقعی را برای دلسرد کردن مردم نشر ندهیم زیرا اخبار کذب و دروغ در مردم ناامیدی ایجاد می‌کند و باید با دقت و اخلاص بیشتر در صحنه حضور محکم داشته باشید.

 

وی با اشاره به دو مسئولیت بزرگ قانونگذاری و نظارت توسط نمایندگان‌ مجلس، تصریح کرد: جامعه پویا و مدرن جامعه ای است که در همه محورها و حوزه ها تولید داشته باشد و اولین قدم مجلس یازدهم قانونگذاری مدرن بود و در بحث صیانت نه تنها با گفتمان تاریخی و  تمدن ما سازگاری دارد بلکه براساس گفتمان انقلابی و دینی نیز به عنوان اصل پذیرفته شده مهم، مورد توجه است.

 

محمدنژاد به بحث خیرین در بحث صیانت اشاره و خاطرنشان کرد: این مورد مشمول حسابرسی و قضاوت قرار نگرفت و از چرخه شفافیت و صیانت خارج شد و یکی از روزنه‌هایی که در  مردم ناراضیتی ایجاد می‌کند، تفاوت بیان اقشار است  که آثار مخربی را در جامعه برجای گذاشت و۷۰ درصد این طرح مورد بررسی و تایید قرار گرفت.

 

وی با بیان اینکه بنده یکی از نمایندگانی هستم که در حوزه قانون نویسی و طرح ورود کردم، اظهار کرد: یکی از مدرن ترین و الزام آورترین طرح ها تقدیم مجلس شد که مشمول ۲۱ ماده تحت عنوان توسعه و مانع زدایی در صنعت برق است که ۱۹ ماده آن تصویب شد و حدود یک ماه است که در مجلس در حال شور و مشورت است.

 

محمد نژاد با تاکید بر اینکه در حوزه مصرف و خدمات باید طبق نگاه دینی‌مان الگو داشته باشیم، اظهار کرد: در حوزه اقتصاد و مصرف انرژی که امروز حرف اول دنیاست، حساسیت ها زیاد است و در این طرح همه این موارد دسته بندی شده است و معتقدیم مجموع دارایی های کشور به همه مردم تعلق دارد و به دهک های پایین جامعه که پایین تر از الگوی مصرف استفاده می کنند باید از حق و حقوق بیشتری برخوردار باشند.

 

وی با بیان اینکه پایداری اقتصاد کشور از اوجب واجبات و تکالیف اساسی دولتمردان است، گفت: امروز اگر در حوزه نان و ارد مشکل وجود دارد یکی از عوامل آن این است که یک کیسه آرد ۸۰ کیلویی در مرز به قیمت ۹۵۰ تومان معامله و رانت خوار به هر شکلی منتظر سواستفاده و فرصت است و ما نمی توانیم امروز با ابزار قهریه مقابله کنیم و باید قیمت ها به جایی برسد که برای رانت خوار محدودیت ایجاد شود و  امروز در هیچ کشوری در دنیا زندگی به راحتی کشور ایران نیست.

 

محمدنژاد به بانیان وضعیت موجود اشاره و اینکه ما وارث یکسری از نکرده ها هستیم، تصریح کرد: تعدی ناحق به اموال ملت و دارایی های کشور قطع می شود در مجلس یازدهم برای اولین بار بانیان وضع موجود برمی گردند و  تعدادی از وزرا هم  مشمول ماده ۲۳۴ شده و  در هیچ مجلسی اینکارا دیده نشده است و تعارف بردار نیست‌ و در حال اصلاح و تغییر هستیم و هدف تغییر در گفتار سازمانی، تنظیم تشکل اداری و سلامت سازمان ها و تشکیلات اداری است.

 

 

کد خبر 1181877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha