دوره آموزشی قرآن و عترت در قالب طرح اوقات فراغت در شهر چوئبده افتتاح شد

به مناسبت سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و همزمان با آغاز دهه کرامت دوره آموزشی قرآن و عترت در قالب طرح اوقات فراغت در مسجد جامع الرسول (ص) شهر چوئبده با حضور نماینده ولی فقیه در استان خوزستان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، همزمان با نخستین روز از دهه مبارک کرامت شامگاه (چهار شنبه ۱۱ خرداد) دوره آموزشی قرآن و عترت در قالب طرح کلاس های اوقات فراغت دانش آموزان ویژه فصل تابستان با حضور نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، ائمه جمعه آبادان و چوئبده و جمعی از مسئولان و شیوخ مسجد جامع الرسول (ص) این شهر افتتاح شد.

 

در این آئین سرود سلام فرمانده توسط گروه سرود و همخوانی نور الثقلین مسجد الرسول (ص) چوئبده اجرا شد.

 

دوره قرآن و عترت با هدف آموزش قرآن کریم و تبیین ویژگی های سیره اهل بیت (ع) در ۱۵ نقطه از شهر چوئبده در مدت ۴۵ روز با تدریس اساتید و مربیان بومی در مراکز و پایگاه فراغتی تعیین شده توسط ستاد اوقات فراغت چوئبده از ۱۳ خرداد لغایت ۲۰ تیرماه برگزار می شود.

 

«حجت الاسلام سید محمدنبی موسوی فرد» در این آئین با اشاره به وظایف انسان نسبت به قرآن کریم اظهار کرد: جوانان عزیز باید بدانند که ما حداقل پنج وظیفه نسبت به قرآن کریم داریم، همانگونه که ما برای هر کاری به یک دفترچه راهنما مراجعه می کنیم و نحوه استفاده از آن را یاد می گیریم، قرآن نیز کتاب راهنمای ما هست که به واسطه آن گره های زندگیمان را باز می کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان افزود: قرآن و اهل بیت (ع) دین ما را تشکیل می دهند و دین ما نیز دنیا و آخرت ما را آباد می کند.

 

در ادامه نیز حجت الاسلام حمید سیلاوی، ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) د آغاز دهه مبارک کرامت، تصریح کرد: این دوره برای امتثال به سفارشات رهبر معظم انقلاب (مدظله) در تبدیل مساجد و حسینیه ها به مراکز و پایگاه های قرآنی به جهت ترویج و تربیت نسلی قرآن، آشنایی با مباحث قرآن و اهل بیت (ع) در ۱۵ نقطه از در سطح شهر چوئبده و با حضور مربیان بومی برای دوره دوم برگزار می شود.

 

امام جمعه چوئبده اضافه کرد: وقتی ما این برنامه را به متولیان و صاحبان مساجد و حسینیه ها ارائه کردیم با استقبال و اشتیاق آنها برای اجرای هر چه سریع‌تر این دوره آموزشی مواجه شدیم و این مهم نیز نشان از اهمیت موضوع با توجه به تحریفات و معضلات اجتماعی که متاسفانه بر این منطقه حاکم است را دارد.

 

وی به حضور نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در این آئین اشاره کرد و یاد آور شد: با توجه به اینکه ایشان در چند روز گذشته در حادثه متروپل در کنار امدادگران و خانواده های آسیب دیدگان حضور داشته اند، در این برنامه حاضر شدند و از اجرای این برنامه در سطح شهر چوئبده بسیار استقبال کردند.

 

کد خبر 1181888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha