توزیع متوازن امکانات و فضاهای فرهنگی، رویکرد پیش روی نهاد کتابخانه هاست

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی گفت: رویکرد در فعالیت ها، توزیع متوازن امکانات و فضاهای فرهنگی و جبران عقب ماندگی ها در شهرستان های ضعیف در این شاخص هاست.

«مهدی آریان» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: فاروج با شهرستان های دیگر استان در حوزه امکانات و تجهیزات کتابخانه ای  فاصله دارد و نیازمند توجه بیشتری برای رسیدن به شاخص و ارتقا شرایط فعلی است.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی با اشاره به اینکه فاروج یکی از شهرهای کمتر توجه شده در شاخص های کتابخانه ای است، بیان کرد: رسیدن به توسعه متوازن نیازمند توجه و مشارکت اعضای انجمن کتابخانه هاست و فلسفه تشکیل آن هم هم افزایی حوزه های مختلف با فعالیت های فرهنگی است.

 

آریان، سرمایه گذاری در حوزه کتاب و کتابخوانی را سرمایه گذاری بر روی سلامت جامعه و کاهش آسیب های اجتماعی عنوان کرد و افزود: موفقیت در کمک به افزایش سرانه مطالعه، رشد در سایر حوزه ها را قم می زند.

 

وی افزود: تنها طرح ناتمام فاروج در این حوزه، کتابخانه تیتکانلوست که تامین اعتبار برای تکمیل آن در قالب طرح های پیشنهادی در سفر ریاست جمهوری ارائه شده است.

 

وی گفت :کتابخانه تیتکانلو 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در حال حاضر  فعالیت های کتابخانه در فضای مجتمع فرهنگی  این شهر بر اساس توافق انجام شده با فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه می شود.

 

آریان با اشاره به عضویت چهارهزارو 97 نفر در هشت کتابخانه عمومی شهرستان افزود: در سال 99 تعداد اعضا دو هزارو 620 نفر بود که در سال گذشته شاهد افزایش 56 درصدی اعضا بوده ایم.

 

وی، سرانه زیربنای کتابخانه ای شهرستان فاروج در سال گذشته را 2.69 درصد با یک هزار و 326 متر مربع عنوان کرد و گفت: در دو سال اخیر در این بخش رشدی اتفاق نیفتاده که امیدواریم با بهره برداری از کتابخانه تیتکانلو شاهد افزایش سرانه زیر بنا در شهرستان باشیم.

کد خبر 1181905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha