تربیت طلبه در تراز انقلاب رسالت امروز حوزه است

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: امروز رسالت حوزه تربیت طلاب در تراز انقلاب اسلامی است که بتوانند از دین و ارزش های الهی و آرمان های انقلاب به خوبی حراست و پشتیبانی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» روز گذشته)۱۱خرداد در سی و سومین سالگرد امام راحل و نخستین نشست سالانه علمی فقیه مردمی آیت الله دارایی (ره) که در دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی قائم شهر برگزار شد، ضمن تسلیت سالروز رحلت حضرت امام خمینی(ره) و شهادت شهدای ۱۵ خرداد و همچنین حادثه متروپل، اظهار کرد: در این شرایطی که ما با پیری جمعیت مواجه هستیم از دست دادن یک نفر هم برای ما خسارت است اما هموطنان ما به کام مرگ کشیده شده‌اند و بدتر اینکه فسادی که در ساخت و ساز این ساختمان انجام شده حیثیت نظام را زیر سوال برده است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: به جای اینکه با معلول برخورد شود باید با علت و زمینه برخورد کنیم، نتیجه بحث کمیسیونها و دریافت جریمه همین هم خواهد شد در حالی که اگر اشتباهی وجود دارد ساختمان باید تخریب شود نه اینکه رها شده و مصیبت ایجاد کند.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی ضمن تقدیر از برگزارکنندگان نکوداشت عالم فرزانه مردمی آیت الله فضل الله دارایی، تصریح کرد: نسل جدید باید عقبه فرهنگی و مفاخری خود را بشناسد و احساس غرور کند، بداند که از این دستگاه انسان‌هایی وارسته برخاستند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به بحث دائر و مدار، عنوان کرد: اینکه چه چیزی باید مدار و چه باید رها و دائر باشد مهم است، ما به دور چه کسی باید بگردیم؟ کعبه و قبله چه کسی باشد؟ اگر به عقب برگردیم درمی‌یابیم که ما ارزش اصحاب پیمغبر(ص) را به اینکه آیا در کنار علی (ع) بودند یا نه می‌سنجیم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی ادامه داد: خلافت به علی (ع) زینت گرفته بود، ولی خیلی‌ها از پست و مقام می‌خواهند فخرفروشی کنند، در صورتی که در مورد حضرت، جایگاه و خلافت باید افتخار میکرد، مدار علی (ع) است دائر همه انسان‌های دیگر، جای دائر و مدار نباید عوض شود درصورتی که سیاست دشمنان چنین بود، اگر جامعه به‌درستی بصیرت نداشته باشد این مهم را درک نمی‌کند.

 

وی خاطرنشان کرد: بعد از پیغمبر (ص) مومن با اینکه آیا در کنار علی (ع) هست یا نه شناخته می‌شود، پس سنجه و سنجیده را باید تشخیص بدهیم اینکه ملاک و معیار چیست، یکی از سنجه‌هایی که باید برای ما مدار و محور باشد "انقلاب اسلامی" است، بدون تعارف هر فرد و شخصیتی که با انقلاب همراهی نکند ما به آن ارادتی نداریم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی تاکید کرد: امروز به هر دلیلی انقلاب تضعیف شود گناه بزرگ و نابخشودنی است، تضعیف انقلاب یعنی تضعیف امنیت و زیرسوال بردن ۲۳۰ هزار شهید هشت سال دفاع مقدس، مجاهدت های بزرگ در حوزه مقاومت اعم از دفاع از حرم و دفاع از امنیت و غیره، حق نداریم انقلاب را تضعیف کنیم بنابراین امروز انقلاب یک مدار است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: آیت الله دارایی علاوه بر روحیه جهادی دغدغه تربیت طلاب، ساده‌زیستی و غیره مدافع امامین انقلاب (رهبر و امام راحل) بود، امروز ما باید حوزه‌های علمیه‌ای درست کنیم که خروجی‌اش مدافعان انقلاب باشد، در فضای مجازی و حقیقی ریسک کنند.

کد خبر 1181911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha