احداث ۱۵ واحد مسکن مددجویی توسط کمیته امداد منطقه یک یاسوج

حیدری گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون کار اخذ پروانه ساختمانی ۱۵ واحد مسکن مددجویی توسط متقاضیان تحت حمایت انجام شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «مصیب حیدری» امروز در بازدید از واحدهای مسکونی کمیته امداد اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون کار اخذ پروانه ساختمانی 15 واحد مسکن مددجویی توسط متقاضیان تحت حمایت انجام که این واحدها با مشارکت این نهاد، بنیاد مسکن و سپاه پاسداران عملیات اجرایی احداث آنان آغاز شده است.

 

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) منطقه یک یاسوج با بیان اینکه تمامی افراد تحت حمایت فاقد مسکن و یا دارای مسکن غیرمقاوم می توانند صاحب خانه شوند، گفت: متقاضیان واجد شرایط 2 نفر وبالاتر در صورت اخذ پروانه ساختمانی در روستاها وتوان باز پرداخت تسهیلات  بنیاد مسکن، میتوانند از طریق تفاهم نامه  سه جانبه کمیته امداد،بنیادمسکن وسپاه پاسداران اقدام به احداث مسکن نمایند.

وی ادامه داد: تاکنون کار اخذ پروانه ساختمانی 15 واحد مسکن مددجویی توسط متقاضیان تحت حمایت انجام که این واحدها با مشارکت این نهاد، بنیاد مسکن و سپاه پاسداران کار خود را آغاز کرده و ان شاءالله در صورت همکاری خوب متقاضیان در خصوص اخذ تسهیلات، تا پایان آبان ماه به بهره برداری می رسند.

 

حیدری یادآور شد: تمامی متقاضیان دارای شرایط (افراد تحت حمایت دونفره به بالای فاقد مسکن ویا دارای مسکن غیرمقاوم روستایی) تا 25 خرداد ماه امسال فرصت دارند نسبت به پی گیری و اخذ پروانه ساختمانی و ارائه آن به مددکار خود در کمیته امداد مراجعه تا لیست آنان جزو افراد متقاضی احداث مسکن لحاظ و بتوانند از تسهیلات و مساعدت های بلاعوض احداث مسکن روستایی این نهاد برخوردار شوند.  

 

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) منطقه یک یاسوج گفت: طرح سه جانبه مذکور شامل مساعدت بلاعوض کمیته امداد، تسهیلات بنیاد مسکن و اجرای کار نیز به شرط کلید تحویل با متراژ 50 متر توسط سپاه پاسداران انجام می شود.

حیدری افزود: سال گذشته تعداد 138 مورد کار عمرانی، شامل 28 مورد احداث مسکن و 110 مورد حمام، سرویس بهداشتی، فضای جانبی و تعمیرات برای مددجویان تحت حمایت امداد منطقه یک یاسوج انجام شده است.

 

وی اعتبار هزینه شده در این خصوص را یک میلیارد و 882 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: از این مبلغ یک میلیارد و 352 میلیون تومان بلاعوض و 530 میلیون تومان به صورت وام توسط کمیته امداد منطقه یک یاسوج پرداخت شده است .

 

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) منطقه یک یاسوج یکی از مشکلات عدیده خانوارهای تحت حمایت را نداشتن زمین برای احداث مسکن برشمرد و خواهان واگذاری زمین از طریق بنیاد مسکن به خانواده های نیازمند به خصوص زنان سرپرست خانواده شد.

حیدری در پایان ضمن تقدیر وتشکر از همکاری خوب بنیاد مسکن و سپاه پاسداران در تفاهم نامه سه جانبه کمیته امداد بر همکاری هر چه بیشتر این دو نهاد انقلابی، برای صدور پروانه ساخت و همچنین احداث مسکن مددجویی تاکید کرد و گفت: در حال حاضر قریب به پنج هزار و 100 خانوار با جمعیتی بالغ بر 11 هزار و 720 نفر معیشت بگیر تحت حمایت کمیته امداد منطقه یک یاسوج هستند.

کد خبر 1181913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha