حضرت فاطمه معصومه (س)  در دفاع از امام رضا علیه السلام یاور بود

حجت الاسلام خواجه زاده به فضایلی اشاره کرد كه باعث عظمت و درخشش ایشان در میان دیگر امامزادگان شد و گفت: حضرت فاطمه معصومه (س) مثل حضرت زینب (س) در دفاع از امام رضا (ع) یاور بود و زیارتنامه آن حضرت توسط امام رضا (ع) صادر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «رحم الله خواجه پور» امروز در جشن ولادت باسعادت حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع)، گفت: امام صادق(ع) در حدیثی دیگر پیش از این كه این فرزند گرانقدر متولد شود از فضیلت زیارت و مدفن او سخن می‎گوید و شیعیان را به اهمیت آن توجه می‎دهد و می‎فرماید: «شهر قم، حرم ما است و در آن زنی از فرزندان من مدفون می‎شود، به نام فاطمه، هر كس او را زیارت كند بهشت برای او ثابت می‎شود».

 

امام جمعه شهرستان مارگون با بیان اینکه همه این بیانات حاكی از شأن و عظمت و فضیلت این بانوی مكرم اسلام است، افزود: بی‎شك این فضایل و خصوصیات اخلاقی این بانوی بزرگ است كه او را دارای چنین مقام و منزلتی نموده است.

 

وی ادامه داد: چون امام موسی كاظم علیه السّلام دارای 37 فرزند بود كه در میان آنها این بانوی مكرم مثل ستاره‎ای درخشان، می‎درخشد و در میان فرزندان امام كاظم علیه السّلام بعد از امام رضا علیه السّلام، هیچ كدام هم سنگ او نمی‎باشند.

 

حجت الاسلام خواجه زاده به خصوصیات و فضایلی اشاره کرد كه باعث عظمت و درخشش ایشان در میان دیگر امامزادگان شد و گفت: حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها مثل حضرت زینب (س) در دفاع از امام رضا علیه السلام یاور بود و زیارتنامه آن حضرت توسط امام رضا علیه السلام صادر شد .

 

امام جمعه شهرستان مارگون گفت: کسی که به زیارت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برود، مثل اینکه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و امام رضا علیه السلام را زیارت کرده است.

وی به شخصیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها اشاره کرد و گفت: امام موسی بن جعفر علیه السلام چهار دختر داشت به نام فاطمه کبرا که حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها بود، فاطمه صغرا، فاطمه وسطا و فاطمه اخری که به فواطم مشهور بودند .

 

حجت الاسلام خواجه پور خاطرنشان کرد: تنها زنی بعد از حضرت زهرا (س) زیارت نامه آن توسط امام صادر شد، حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها بود.

 

امام جمعه شهرستان مارگون اظهار کرد: کسی که با معرفت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها را زیارت کند، در واقع بهشت را برای خود رقم زده است.

 

وی در پایان با تشکر از مردم فهیم شهرستان مارگون و حضور باشکوه در تمام برنامه هایشان گفت: به مردم شریف و نجیب و ولایت مدار شهرستان مارگون افتخار می کنم، چرا که در تمام برنامه ها از جمله نماز جمعه و برنامه های ملی و مذهبی خوش درخشیدند و این نشانگر فرهنگ دینی این مردم عزیز است .

کد خبر 1181926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha