نخستین جشنواره سراسر تئاتر «رازکهن» شیراز برپا می شود

شکروی از برپایی نخستین جشنواره سراسر تئاتر «رازکهن» شیراز خبر داد و با اشاره به اینکه در ۲ بخش نمایش نامه نویسی و تئاتر صحنه ای برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمد شکروی»، امروز (پنج شنبه 12 خرداد) در جمع خبرنگاران، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام ارتحال امام (ره) و واقعه جانسوز «متروپل» آبادان، گفت: قلب حضرت امام (ره) در حادثه آبادان هم ناراحت است و نگران مردم آبادان است.

دبیر نخستین جشنواره سراسر تئاتر «رازکهن» شیراز از برپایی نخستین جشنواره سراسر تئاتر «رازکهن» شیراز خبر داد و با اشاره به اینکه در 2 بخش نمایش نامه نویسی و تئاتر صحنه ای برگزار می شود، افزود: این جشنواره بعد از سال ها می تواند خلاء نبود یک جشنواره همه جانبه را پر می کند.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره برای نخستین بار برگزار می شود، تاکید کرد: این جشنواره یک جشنواره خصوصی است که خصوصی بودن آن، یکی از مهمترین نکات مثبتی آن محسوب می شود و این جشنواره دارای استقلال بیشتری خواهد داشت برای تامین مطامع هیچ دستگاهی قرار نمی گیرد و برای توسعه تئاتر و حمایت از هنرمندان از تئاتر گام بر می دارد.

دبیر نخستین جشنواره سراسر تئاتر «رازکهن» شیراز با تاکید بر اینکه سعی می کنیم این جشنواره ادامه دار باشد و در اختتامیه امسال جشنواره، دبیرخانه دائمی را افتتاح خواهیم کرد، اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم به توسعه تئاتر در استان فعالیت کنیم و شرکت «فیلم و فلسفه هنر شیراز» حمایت از جشنواره را به عهده دارد.

شکروی با یادآوری این مطلب که فراخوان جشنواره اسفندماه بود که منتشر شد و تا تیرماه فرصت ارسال اثار را در بخش صحنه ای داشتیم، اضافه کرد: در بخش نمایشنامه نویشی 140 اثر از سراسر کشور رسید و پایان مهلت هم اعلام شد و تمدید نمی شود و تاکنون 130 کار هم در بخش صحنه ای رسیده است و تا نیمه تیرماه فرصت ارسال آثار خواهد بود و فرصت جشنواره تئاتر صحنه ای را احتمالا تمدید می شود  و در بخش نمایشنامه نویسی 3 اثر برگزیده اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اخلاقا خود را متعهد می دانیم اگر هر اثری در بخش صحنه ای خوب باشد، از حضور آن اثر در جشنواره استفاده خواهیم کرد، اظهار کرد: قرار بود افتتاحیه جشنواره 22 تیرماه باشد و 27 تیرماه هم اختتامیه شکل گیرد که با توجه به تمدید این زمان هم تغییر خواهد کرد.

دبیر نخستین جشنواره سراسر تئاتر «رازکهن» شیراز با یادآوری این مطلب که در داوری و بازبینی کار تعداد زیادی از افراد استفاده شده است، افزود: 11 بازبین از نقاط مختلف استفاده می شود و از نخبگان تئاتر ایرانی مقیم خارج از کشور هم استفاده شده است و لیست بازبین های ما محرمانه است و داوران پنج نفر هستند ولی هیچ کدام منتسب به شیراز نیستند اما ممکن است شیرازی باشند.

وی با اشاره به اینکه یک داور بین المللی غیرایرانی هم درون تیم داوری قرار دارد، اظهار کرد: جشنواره در «هنر شهر آفتاب» برگزار می شود.

شکروی با اشاره به اینکه سمینار «کمپانی گری در تئاتر» در حاشیه جشنواره برگزار خواهیم کرد، اضافه کرد: جشنواره امسال با موضوع آزاد برگزار می شود.

وی گفت: موضوع «وحدت» به عنوان موضوع ویژه جشنواره در نظر گرفته شده است و هر کاری که با موضوع وحدت باشد توجه ویژه ای خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه هر تعداد کاری که هیئت بازبین به جمع بندی برسند که در جشنواره حضور داشته باشد، در این جشنواره حاضر می شوند، اظهار کرد: غربالگری بر اساس موضوعاتی نظیر اجرای قوانین جشنواره اجرایی می شود.

 

کد خبر 1181929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha