۸۱ هزار ساعت نیرو برای حل مشکل همدان لازم است

نقوی گفت: ۸۱ هزار ساعت نیرو در گروه الف امسال نیاز داریم که اگر تمام بازنشستگان به کمک آموزش بیایند تامین نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، محمود نقوی امروز(12 خرداد) در شورای اداری گفت: حدود ۳۰۷ هزار دانش آموز در ۱۹ منطقه با ۴۱ هزار معلم شاغل و بازنشسته وجود دارد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان افزود: بعد از حضوری شدن مدارس از فروردین ماه ۹۵ درصد دانش آموزان حضور داشتند.

 

وی اولین چالش در استان را نیروی انسانی دانست و  ابراز داشت: کمبود نیروی انسانی جنسش در همدان متفاوت است چرا که در سالهای گذشته نیروهایی از استان‌های همجوار وارد شده است.

 

وی با اشاره به اینکه ۸۱ هزار ساعت نیرو در گروه الف امسال نیاز داریم که اگر تمام بازنشستگان به کمک آموزش بیایند تامین نخواهد شد گفت: سال‌های گذشته سهمیه ما در دانشگاه فرهنگیان ۴۲۶ نفر و در ماده ۲۸،  ۴۵۷ نفر بود و عدد پایینی است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیروی انسانی ما برای سال ۹۱ برای ۲۵۰ هزار دانش‌آموز بوده است خاطرنشان کرد: امسال ۳۵۰ هزار دانش‌آموز با ۲۰ هزار معلم خواهیم داشت که با این اوصاف در زمینه نیروی معلم کمبود داریم.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۰۰ کلاس بالای ۳۵ نفر داریم گفت: ۱۸۸ پروژه فعال در حال ساخت و ساز است که تقریبا ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تا فضای آموزشی تامین شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه ۳۵۰ هزار دانش آموز در سال تحصیلی جدید در استان همدان ثبت نام می شوند ادامه داد: ۲۰ هزار نفر نیرو در آموزش و پرورش استان فعالیت می کنند که ۱۰ هزار نفر از آنها به عنوان معلم در کلاسها تدریس خواهند کرد.

 

نقوی خاطر نشان کرد: همه مسئولان استان برای رشد و توسعه آموزش پرورش آماده هستند و تلاش و کوشش می‌کنند.

 

وی با اشاره به مشکلات طرح امین، مطرح کرد: در این طرح، به همدان ظلم شده و هیچ پرونده‌ای تحویل گرفته نشده در صورتیکه باید بیش از ۲۵۰ نفر از ما بپذیرند تا این افراد تعیین تکلیف شوند.

کد خبر 1181970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha