رفع تنش آبی روستاهای شوسف در دستور کار است

نخعی گفت: شبکه انتقال و احداث مخازن در مجتمع آب حسین آباد نهبندان پیگیری می شود تا تنش آبی روستاهای اطراف این مجتمع رفع شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از نهبندان، «مصطفی نخعی» امروز (12 خرداد) از روستاهای محمدآباد و حسین آباد نهبندان بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات مردم این روستا قرار گرفت.


 
نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در روستای محمدآباد نهبندان با اشاره به موضوع مرمت و لایه روبی قنوات روستاها، اظهار کرد: شورای برنامه ریزی استان هنوز تشکیل نشده و مسئولان باید برای این مهم برنامه ریزی کنند تا لایه روبی و مرمت قنوات به موقع انجام شود چراکه قنات، شرایان حیاتی یک روستا است و نباید آسیب ببیند و اگر هم آسیب دید، باید هرچه سریع تر جبران خسارت شود.

 


نخعی از برگزاری یادمان شهدای روستای محمدآباد خبر داد و گفت: این روستای داری 12 شهید و مهد انسان های بزرگی است لذا امسال از محل اعتبارات در اختیار؛ برای برگزاری یادمان شهدا اعتبار گذاشته می شود.

 


وی با بیان اینکه توسعه شبکه آب و برق روستای محمدآباد موضوع مهمی است، افزود: روسای ادارات باید از روستاها، سرکشی کرده و پای حرف مردم بنشینند و مشکلات آب، برق و گاز که زیرساخت‌های روستایی است را تأمین کنند.

 


نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی همچنین در روستای حسین آباد نهبندان با بیان این مطلب که متاسفانه جایگاه امروز روستای حسین آباد آن چیزی که باید باشد، نیست، ادامه داد: مسئولان باید توجه بیشتری به این روستا داشته باشند تا این روستا جایگاه حقیقی خود را همانند گذشته به دست آورد.

 

وی تصریح کرد: روستاها باید کانون تولید و اشتغال و فعالیت های اقتصادی باشند که این کارکرد را از روستاها گرفته ایم اما باید کمک کنیم تا این مزیت به روستا برگردد.

 


نخعی یادآور شد: در دوران استاندار سابق(معتمدیان) مردم پیگیر تخصیص دستگاه های خیاطی و اقدامات اشتغالزایی برای بانوان روستای حسین آباد بودند که به گفته گزارشات مردمی هنوز محقق نشده است که این مهم پیگیری می شود.

 


وی با بیان اینکه حضور در روستا با هدفگذاری دقیق است تا مصوبات گذشته به نتیجه برسد، گفت: در این بازدید مشکل آب، جاده، طرح هادی روستا مطرح شد که برای حل آن پیگیری های لازم انجام خواهد شد.

 


نماینده مردم در دولت با اشاره به تنش آبی روستاهای نهبندان گفت: مجتمع آب حسین آباد بسیار بزرگ است و 30 درصد شهرستان را پوشش می دهد و جایگاه خاصی دارد، طی دو سال گذشته پیگیری های زیادی انجام و برای مشکل آبرسانی چاه هم حفر شد.

 

 

وی  ادامه داد: ایجاد شبکه انتقال و مخازن پیگیری می شود تا تنش آبی روستاهای اطراف روستای حسین آباد رفع شود و مشکل بی آبی نداشته باشیم.

 


نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: ملاحظات اجتماعی و مردمی مهم است لذا در توسعه ها، پیشرفت ها و واگذاری های زمین برای احداث مرغداری و یا سایر باید به اعتراضات مردم هم گوش فرا داد تا ناراحتی مردم را به دنبال نداشته باشد.

 

 

 

کد خبر 1181978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha