جامعه امروز به طلاب باتقوا و عالم نیاز دارد

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه جامعه امروز به طلاب باتقوا و عالم نیاز دارد، گفت: طلبه تازه ملبس باید در آینده عالم تر و آدم تر و با تقوا تر شده باشد نباید در کسب علم و تقوا درجا بزند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» امروز)۱۲خرداد درمراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه خلیل شهر ضمن گرامیداشت دهه کرامت و یاد و نام امام راحل و شهدای قیام ۱۵خرداد، اظهار کرد: خداوند متعال را شاکریم بعد امام راحل شخصیتی بزرگوار همانند خمینی کبیر، امام خامنه ای (حفظه الله) در رأس نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار دارند.

نماینده ولی فقیه در مازندران به ولادت حضرت معصومه(س) و خدمات حوزه علمیه قم اشاره و بیان کرد: امید است طلاب در ادامه روند فعالیت های دینی با تقوا پیشه گی رضایت این بزرگ بانوی اسلام را کسب کنند.

 

وی با قرائت آیه  ۴سوره فتح «لِيَزدادوا إيمانًا مَعَ إيمانِهِم» گفت: خدا می خواهد که ایمان مومنان اضافه شود یعنی مردم مومن شوند و ایمان مردم کم نشود.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه روحانیون موظف اند تا ایمان مردم را تقویت کنند، افزود: روحانیت کاری کنند که ایمان مردم افزون شودغ خدای ناکرده روحانیون کاری نکنند که ایمان مردم به جهت عملکرد طلاب، نسبت به خدا سست و ضعیف شود.

 

وی با بیان اینکه مردم در گذشته از سیره و عملکرد روحانیون و علما راغب می شدند که فرزندان خود را به حوزه بفرستند، گفت: لباس روحانیت بار مسئولیت دارد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی بیان کرد: به فرموده شیخ محمد کوهستانی رحمت الله علیه  عمامه ممکن وزن زیادی نداشته باشد اما مسئولیت آن از کوه اححد سنگین تر است.

وی خطاب به طلاب ملبس شده گفت: عالم با تقوا باشید.علم آموزی همراه با تقوا پیشه گی باشد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی خاطرنشان شد: طلبه تازه ملبس باید در آینده عالم تر و آدم تر و با تقوا تر شده باشد نباید در کسب علم و تقوا درجا بزند.

 

وی با بیان اینکه طلبه سرباز امام زمان(عج) است، گفت: مردم به جهت لباس روحانیت به ما احترام می گذارند نباید کاری کنیم که آبروی این لباس برود.

کد خبر 1182014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha