تامین زمین ۳۲ هزار نفر از متقاضیان نهضت ملی مسکن در خراسان جنوبی

داعی با اشاره به اینکه تاکنون ۷۳ هزار و ۹۸۷ نفر در خراسان جنوبی برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند، گفت: از این تعداد تاکنون برای بیش از ۳۲ هزار نفر زمین مورد نظر تامین شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «وحید داعی» عصر امروز (12 خرداد) در شورای مسکن استان با بیان اینکه سهمیه خراسان جنوبی در طرح نهضت ملی مسکن در کشور 40 هزار واحد مسکونی برای چهار سال دولت مردمی است، اظهار داشت: از این تعداد 18 هزار واحد در حوزه روستایی و 22 هزار واحد شهری خواهد بود.

 

وی با اشاره به اینکه تاکنون 73 هزار و 987 نفر در خراسان جنوبی برای طرح اقدام ملی مسکن و نهضت ساخت مسکن ثبت نام کردند، افزود: از این تعداد تاکنون برای بیش از 32 هزار نفر زمین مورد نظر تامین شده است.

 

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی در سه شاخص نسبت تامین زمین به برنامه ابلاغی، نسبت متقاضیان تعیین تکلیف شده به کل متقاضيان و نسبت تعداد واحدهای دارای شروع عملیات اجرایی به زمین تامین شده رتبه دوم طرح نهضت ملی مسکن را کسب کرده است، افزود: مسکن جزو خط قرمزهای دولت است و همه دستگاه های اجرایی و فرمانداران باید با تمام توان پای کار بیایند.

 

داعی با اشاره به اینکه تامین زمین از طریق اراضی مازاد در قانون جهش تولید مسکن تکلیف شده است، که باید دستگاههای اجرایی زمین های مازاد خود را برای ساخت مسکن در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهند، گفت: تاکنون در خراسان جنوبی دستگاههای دولتی زمین های مازاد خود را اعلام نکردند.

 

وی با بیان اینکه وزارت نیرو و ارتباطات و نفت مکلف به ایجاد زیرساخت های سایت های مسکن هستند، ادامه داد: دستگاه های زیربنایی و روبنایی در زمینه تامین زیرساخت های مورد نیاز هر چه زودتر اقدام کنند.

 

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سقف تسهیلات بانکی نهضت ملی مسکن برای مرکز استان 350 میلیون تومان و سایر شهرستان ها 300 میلیون تومان است، گفت: در این زمینه مشکلی وجود ندارد و فقط باید بدنبال جذب این تسهیلات باشیم.

 

«علیرضا عباس زاده» معاون امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی هم در این جلسه با بیان اینکه سومین جلسه شورای مسکن در سال جاری را برگزار می کنیم، اظهار کرد: طرح بزرگ نهضت ملی مسکن جزو پروژه‌های با اولویت دولت سیزدهم است که رئیس‌جمهور نیز تاکید دارد که سریع‌تر اجرایی شود.

 

وی افزود: در این طرح باید تمامی نکات ایمنی و موردنظر طرح رعایت شود و هیچ‌کار غیرقانونی قابل‌قبول و پذیرش نیست.

 

عباس زاده با بیان اینکه این طرح که از بزرگ‌ترین پروژه‌های دولت است باید اجرایی شود چون نیاز اساسی مردم جامعه است، گفت: همچنین فضای آموزشی را هم جزو خدمات زیربنایی می‌دانیم و باید در نظر گرفته شود چون مهم و از نیازهای اولیه هر سایت مسکونی است.

 

 

 

 

 

کد خبر 1182020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha