زیرساخت مورد نیاز موکب‌های خراسان جنوبی در کاظمین آماده شده است

عباس زاده گفت: تاکنون زیرساخت های لازم از جمله آب، برق و همچنین احداث ۳۰ چشمه سرویس بهداشتی و حمام ویژه زائران در موکب های خراسان جنوبی در شهر کاظمین محیا شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علیرضا عباس زاده» عصر امروز(12 خرداد) در جلسه ستاد اربعین استان با بیان اینکه ستاد اربعین خراسان جنوبی با 10 زیرمجموعه از ابتدای سال در استان تشکیل شده است، اظهار کرد: امسال با توجه به همزمانی مراسم اربعین حسینی با اواخر فصل تابستان و گرمای شدید هوا در عراق، نیازمند امکانات سرمایشی هستیم که بخشی از آنها تاکنون فراهم شده و بخشی دیگر نیز با کمک خیرین و دستگاههای اجرایی اماد خواهد شد.

 

وی گفت: این امکانات که برای ستاد اربعین خراسان جنوبی تهیه می شود، بعد از مراسم اربعین به استان آورده می شود تا در مواقع بحران و حوادث از آنها برای خدمت رسانی به مردم استفاده شود.

 

معاون امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: همچنین تاکنون زیرساخت های لازم از جمله آب، برق و همچنین احداث 30 چشمه سرویس بهداشتی و حمام برای زائران در موکب های خراسان جنوبی در شهر کاظمین محیا شده است.

 

عباس زاده با بیان اینکه در حال حاضر با توجه به گرمای هوا در عراق به سه دستگاه یخ ساز، سه دستگاه فریزر مواد غذایی و همچنین 200 دستگاه پنکه مه پاش نیازمند هستیم، افزود: این امکانات حداقل برای ۲۰ سال که اربعین در فصل گرما قرار می گیرد، لازم هستند و مردم و خیرین می‌توانند در این زمینه ستاد بازسازی عتبات عالیات را کمک کنند.

 

وی با بیان اینکه برای هر وعده بیش‌از ۵۰ هزار پرس غذا طبخ خواهد شد، افزود: در این زمینه نیز موکب ها به صورت مردمی و خودجوش اقلام مورد نیاز را تهیه می کنند و جا لازم باشد کمک خواهیم کرد.

 

 

کد خبر 1182026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha