کوتاهی در تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی پذیرفته نیست

حجت‌الاسلام موسوی گفت: به‌زودی جلسه‌ای با مدیران ادارات، نهادها و دستگاه‌های اجرایی شهرستان اندیمشک برگزار می‌شود تا هر کدام نسبت به تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر اقدام کنند و کوتاهی در این زمینه پذیرفته نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، «حجت‌الاسلام سید کمال موسوی» امروز (پنجشنبه ۱۲ خرداد) در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اندیمشک، ضمن تبریک به مناسبت دهه کرامت، سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام ۱۵ خرداد و امام خمینی (ره) اظهار کرد: از مؤمنان انتظار می‌رود که مردم را به خیر و معروف کنند.

 

امام جمعه اندیمشک افزود: امر به معروف و نهی از منکر و دعوت به خیر، تاوان‌ها هم دارد و گاهی اوقات تا سر مرز شهادت نیز پیش می‌رود و انسان‌هایی که امر به معروف و نهی از منکر و دعوت به خیر می‌کنند، جزو رستگاران خواهند بود.

 

وی جایگاه امر به معروف و نهی از منکر را بالا و بزرگ دانست و اذعان کرد: حجاب و عفاف یکی از توصیه‌های دین مبین اسلام است و مردان و زنان باید اهل حیا و عفت باشند.

 

حجت‌الاسلام موسوی تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران با تمامی مجاهدت‌های زنان و مردان مؤمن و تقدیم هزاران شهید، دشمنان خاص خود را در فضای حقیقی و مجازی دارد.

 

وی عنوان کرد: همه دشمنان به صورت شبانه‌روزی در یک جنگ ترکیبی در حال تلاش هستند تا با هجوم از محورهای سیاسی، نظامی، دیپلماسی، فرهنگی و اقتصادی به خواسته‌ها و اهداف خود برسند.

 

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر اندیمشک مسئله زیرسؤال بردن حجاب و عفاف را از صحنه‌های جنگ ترکیبی برشمرد و بیان کرد: دشمن به دنبال بی‌اعتقاد کردن مردان نسبت به غیرت و زنان نسبت به حیا و عفاف است.

 

وی بیان کرد: متأسفانه کم‌توجهی مسئولان مربوطه و خانواده‌ها باعث شده که تا حدودی دشمن در این زمینه موفق شود اما لازم است که در این خصوص اهتمام ورزیم و آن را جدی بگیریم.

 

امام جمعه‌ اندیمشک ادامه داد: به‌زودی جلسه‌ای با مدیران ادارات، نهادها و دستگاه‌های اجرایی شهرستان اندیمشک برگزار می‌شود تا هر کدام نسبت به تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر اقدام کنند و کوتاهی در این زمینه پذیرفته نیست.

 

وی با بیان اینکه دیدگاه امام خمینی (ره) این بود که با اصلاح آموزش و پرورش، شاهد اصلاح مملکت خواهیم بود اضافه کرد: معلمان باید بتوانند در مدارس نفوذی فرهنگی و معنوی داشته باشند و با اهتمام و اراده، برای حفظ حجاب و عفاف تلاش کنند.

 

حجت‌الاسلام موسوی خاطر نشان کرد: شاخص‌های عفاف و حجاب که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی هستند، باید توسط مدیران ادارات و دستگاه‌های اجرایی برای کارکنان تبیین شوند.

 

گفتنی است، در راستای نظارت بر وضعیت عفاف و حجاب در دستگاه‌های حکومتی و به دنبال ابلاغ شاخص‌های عفاف و حجاب به دستگاه‌های موضوع ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری، نظارت بر وضعیت عفاف و حجاب کارکنان دستگاه‌های اجرایی در دستور کار ستاد امر به معروف و نهی از منکر قرار گرفته و قرارگاه ٢١ تیر در همین راستا تشکیل شده است.

 

کد خبر 1182067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha