سرپرست اداره کل انتشارات و امور هنری مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از برگزاری مسابقه شعر کوتاه با موضوع شخصیت امام رضا(ع) و حضرت معصومه (س) خبرداد و گفت: آثار این مسابقه توسط داوران بررسی و به برگزیدگان، هدایایی توسط دبیر کل مجمع اهدا خواهد شد.

روح الله ملکی در گفتگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان در خصوص برنامه های دهه کرامت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: با توجه به اینکه شعار امسال دهه کرامت، خدمت کریمانه جهاد عالمانه نامگذاری شده است لذا تلاش کردیم  فعالیت ها و برنامه های پیش بینی شده، مطابق با همین شعار باشد.

سرپرست اداره کل انتشارات و امور هنری مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه ما در راستای وحدت اسلامی با خارج از کشور در ارتباط هستیم لذا این برنامه های پیش بینی شده در دهه کرامت همان طور که در داخل کشور برگزار می شود به برخی از کشورها که ما در آنجا  نمایندگی و رایزن فرهنگی داریم ارسال کردیم و این برنامه ها با یک سبک و محتوا در داخل و خارج کشور برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه ما سلسه نشست هایی با موضوع وحدت از نگاه امام رئوف پیش بینی کردیم اظهار کرد:  این یکی از برنامه های محوری مجمع جهانی تقریب مذاهب محسوب می شود که به صورت یکپارچه در استان های اهل تسنن نیز برگزار می شود. ملکی افزود: با توجه به اینکه روزهای نخست دهه کرامت مصادف با سالگرد ارتحال امام خمینی است لذا ما نشست تخصصی علمی امت همدل با عنوان امام خمینی <پیام آور وحدت و همدلی> خواهیم داشت که در این ایام برگزار می شود.

وی با بیان اینکه استان کردستان امسال به صورت رسمی محور اصلی برگزاری برنامه های دهه کرامت است بیان کرد: یکی از این برنامه ها برگزاری همایش بزرگ وحدت در استان کردستان است که با حضور دبیر کل مجمع تقریب مذاهب و اقلیم کرد استان کردستان و اقلیم کرد عراق برگزار می شود در این همایش ابعاد مختلف وحدت از نگاه و سیره امام رضا (ع) بررسی می شود.

 

ملکی با اشاره به تقدیر و تجلیل از پیشگامان تقریب در استان کردستان تصریح کرد: در این برنامه یک نفر از اهل سنت و یک نفر شیعه تجلیل می شوند با توجه به فرق مختلفی که در استان های اهل تسنن وجود دارد بعضی از این برادران زحمات زیادی را در راستای ایجاد وحدت در این استان ها متحمل شدند که باید مورد تقدیر و تجلیل قرار بگیرند.

وی اظهار کرد: برنامه ای در تداوم رزمایش مواسات و همدلی که در چند سال اخیر در کشور تبلور داشته   در همین راستا با دبیر کل مجمع تقریب مذاهب در یکی شهرستان های کم برخوردار بسته های معیشتی و هدایا اهدا خواهد شد.

 

وی گفت: با توجه به سیاست های ستاد کشوری دهه کرامت باید برنامه ها به صورت مردم محور برگزار شود، برنامه ای با عنوان آذین بندی و برپایی ایستگاه های صلواتی توسط خیرین اهل سنت و مردم در شهرستان ها و روستاها خواهیم داشت، حتی مقرر شده است اگر مساجدی بنام حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در استان ها و شهرستان وجود دارد، برنامه ها به صورت ویژه  در این مساجد متمرکز و سیره، سبک زندگی و نوع برخورد امام با اهل سنت برای مردم تشریح و بررسی شود.

 

ملکی تصریح کرد: برگزاری جشن های محلی و استانی با نگاه به فرهنگ و رسوم قومی و قبیله ای مناطق یکی دیگر از برنامه های دهه کرامت مجمع تقریب مذاهب است.

وی از برگزاری مسابقه شعر کوتاه با موضوع شخصیت امام رضا(ع) و حضرت معصومه (س) خبر و داد و گفت: آثار این مسابقه توسط داوران  بررسی و به برگزیدگان، هدایایی توسط دبیر کل مجمع اهدا خواهد شد.

 

 

کد خبر 1182096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha