جهاد تبیین یک فریضه فوری و واجب است

سردار حیدری به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین و روایت اشاره کرد و گفت: جهاد تبیین و روایت یک فریضه واجب و فوری است و اگر ما انقلاب و دفاع مقدس‌مان را روایت نکنیم دشمنان آنچه خودشان می‌خواهند انقلاب و دفاع مقدس را روایت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، سردار«حجت‌الله حیدری» شب گذشته(پنج‌شنبه، ۱۲ خرداد) در یادواره ۱۶۷ شهید والامقام این شهرستان که به دعوت مادران شهدای منصورمحله لوندویل و با حضور گسترده مردم ولایتمدار و شهیدپرور در محوطه مدرسه حشمت برکت برگزار شد با تسلیت فرا رسیدن ایام ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره)،اظهارکرد: امام راحل انسانی خداجو، رئوف و حامی و پشتیبان فقرا و مستمندان و خدمتگزار مردم بودند.

 

رئیس اداره جنگ نرم و عملیات روانی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان‌اینکه در ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ شوکی در ایران و پیرامون کشور ایجاد شد و آن رحلت حضرت امام خمینی(ره) بود، افزود: با ارتحال امام خمینی، گویی زلزله‌‏ای عظیم رخ داد، بغض‌ها ترکید و سرتاسر ایران و همه کانون‌هایی که در جهان با نام و پیام امام خمینی(ره) آشنا بودند، یکپارچه گریستند و بر سر و سینه زدند.

 

وی تصریح‌کرد: در ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ آن سیل جمعیتی که از امام خمینی(ره) استقبال کردند بیشتر از آن جمعیت، مردم از اقصی نقاط کشور امام راحل را در ۱۶ خرداد بدرقه کردند.

 

سردار حیدری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و رشادت‌های رزمندگان اسلام در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، گفت: حماسه‌های دروان دفاع مقدس و رشادت‌های رزمندگان و ویژگی‌های آنان برای مردم روایتگری و بیان شود.

 

رئیس اداره جنگ نرم و عملیات روانی ستاد کل نیروهای مسلح به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین و روایت اشاره کرد و افزود: جهاد تبیین و روایت یک فریضه واجب و فوری است و اگر ما انقلاب و دفاع مقدس‌مان را روایت نکنیم دشمنان آنچه خودشان می‌خواهند انقلاب و دفاع مقدس را روایت می‌کنند.

 

وی با اشاره به اینکه دشمن شیوه و ابزار جنگ علیه انقلاب اسلامی و ملت ما را عوض کرده است، گفت: باید به توطئه‌های دشمنان آگاه باشیم در مقابل ترفندهای آنان را بشناسیم و آنها را خنثی کنیم تا آنان در رسیدن به اهداف‌شان ناکام بمانند.

 

سردار حیدری با بیان‌اینکه سرود «سلام فرمانده» بسیار اثرگذار و فراگیر شده و شور در کشور ایجاد کرده است، افزود: سرود«سلام فرمانده» هم ظرفیت ایجاد شور و هم ایجاد بحث شناختی را دارد و حوزه شناختی به تدریج ایجاد می‌شود و باید در این راستا گام برداریم.

 

رئیس اداره جنگ نرم و عملیات روانی ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه فرهنگ ایثار و شهادت باید در جامعه ساری و جاری شود، تصریح‌کرد: اگر از شهدا و فرماندهان دفاع مقدس الگوگیری می‌کردیم جامعه متحول می‌شد و قطعا وضعیت کشور ما بهتر از وضعیت امروز بود.

 

وی با بیان‌اینکه ما اگر مکتب عاشورا را نداشتیم در جنگ پیروز نمی‌شدیم، اظهارکرد: ما از لحاظ سلاح و تجهیزات با دشمن برابری نداشتیم و آن چیزی که ما را پیروز کرد توسل به ائمه اطهار(ع)، عنایت الهی، اخلاص رزمندگان بود.

 

سردار حیدری ادامه داد: راه برون‌رفت و پیروزی در شرایط کنونی در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، علمی و ... در ادامه راه شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس است و اگر مسیری که شهدا و رزمندگان در دفاع مقدس برای ما ترسیم کردند را ادامه دهیم مشکلات برطرف و کشور به اوج قله‌های پیشرفت و عزت می‌رسد.

                              

رئیس اداره جنگ نرم و عملیات روانی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان‌اینکه در عرصه دفاعی و نظامی بازدارندگی داریم و اگر در حوزه اقتصادی نیز بازدارندگی داشته باشیم دشمن شکست می‌خورد و توطئه‌های آنان راه به جایی نمی‌برد به طرح جراحی اقتصادی دولت اشاره کرد و افزود: همه مسئولان و مردم در راستای اجرای طرح، دولت را همراهی کنند تا طرح به خوبی اجراء شده و نتایج آن را ببینیم.

 

وی با اشاره به اینکه اولین پایه در سواد رسانه‌ای اخلاق است و باید به این موضوع دقت داشته باشیم، تصریح‌کرد: بیشتر اخبار و اطلاعات فضای مجازی واقعیت ندارند و چیزی که واقعیت ندارد را باز نشر نکنیم.

 

سردار حیدری با بیان‌اینکه دشمن از چیزی که واقعیت ندارد آن را تصویرسازی کرده و از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی بازنشر می‌دهد تا به اهداف خود برسد، خاطرنشان‌کرد: درست است مشکلات داریم اما دشمن آن را طوری جلوه می‌دهد تا از این طریق به اهدافش برسد که ما نیز باید با بصیرت خود توطئه‌های آنان را نقش بر آب کنیم.

 

گفتنی است، تجلیل از مادران شهیدان تسلی‌نیا و شعبان‌پور، روایتگری، اجرای مارش حماسی، مداحی خلیل خوبکار و سینه‌زنی حاضرین از برنامه‌های یادواره ۱۶۷ شهید والامقام در منصورمحله بخش لوندویل شهرستان آستارا بود.

 

 

 

کد خبر 1182101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha