مقابله با تحریف شخصیت و مکتب امام(ره) یکی از ابعاد مهم جهاد تبیین است

حجت الاسلام میهن پرست با بیان اینکه فیلم عنکبوت مقدس بخشی از جنگ ترکیبی دشمن علیه ارزش های دینی است، گفت: مقابله با تحریف شخصیت و مکتب امام(ره) یکی از ابعاد مهم جهاد تبیین است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، امام جمعه شهر چوار، ظهر امروز(۱۳ خرداد) در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجد مقدس صاحب الزمان(عج) این شهر با اشاره به خطبه هشتاد و پنجم کتاب شریف نهج البلاغ، اظهار کرد: حضرت امام علی(ع) در این خطبه می فرماید که در آنجا درجاتی است که یکی از دیگری برتر و منزلگاه هایی است که با هم متفاوت است. نعمتهایش جاودان است و هرگز قطع نمی شود و ساکنانش از آن کوچ نمی کنند و آنان که در آن جای دارند، پیر نمی شوند و گرفتار شداید نمی گردند.

 

حجت الاسلام« شهاب الدین میهن پرست» افزود: در قرآن مجید نیز به این درجات (پله هایی که به سوی کمالات بالا می رود) بارها اشاره شده است و می فرماید برای هر یک از آنها درجاتی است، به خاطر اعمالی که انجام داده اند»، در جای دیگر می فرماید: درجات هرکس را بخواهیم (و شایسته بدانیم) بالا می بریم».

 

وی تصریح کرد: در آیات دیگر قرآن، شرح این درجات آمده است و می فرماید پیشگامان پیشگام، مقربان درگاه الهی هستند، در باغ های پرنعمت بهشت جای دارند».در پایان سورة «واقعه» نیز بار دیگر به این دو گروه ممتاز که یکی از دیگری ممتازتر است اشاره کرده، می فرماید: اما اگر او (کسی که در آستانه مرگ قرار دارد) از مقربان باشد در راحتی و گُل و بهشت پرنعمت است؛ و اگر از اصحاب یمین باشد (به او گفته می شود) سلام بر تو از سوی دوستانت که آنها نیز از اصحاب يمينند).

 

امام جمعه شهر چوار گفت: در حدیثی از پیامبراکرم(ص) چنین می خوانیم که بهشت، یکصد درجه است که مابین هر درجه ای با درجه دیگر، فاصله ای همچون فاصله میان زمین و آسمان است و بالاترین درجات آن، فردوس است؛ آنجا نهرهای چهارگانه بهشت سرچشمه می گیرد، پس هنگامی که از خداوند تقاضا می کنید، فردوس را تقاضا کنید.

 

حجت الاسلام میهن پرست بیان کرد: در خبر دیگری می خوانیم که اهل بهشت ساکنان عليين را همچون ستارگانی برفراز آسمان می بینند، طبیعی است هنگامی که مؤمنان صالح در ایمان و عمل با هم متفاوت باشند، باید مقامات بهشتی آنان نیز متفاوت باشد و شاید عدد «صد» که در حدیث بالا آمد عدد تکثیر باشد و تفاوت مقامات از نظر تعداد، بسیار بیش از اینها باشد و نیز ممکن است درجات اصلی یکصد درجه باشد که هر کدام از آنها نیز به درجات متعددی تقسیم شود، لذا قرآن مجید می فرماید: «و هر کس در حالی که با ایمان باشد و نزد او آید، درجات عالی دارد» (اشاره به اینکه درجات عالی نیز متفاوت است).

 

وی با اشاره به سالگرد ارتحال ملکوتی امام‌خمینی(ره)، اظهار کرد: یکی از ابعاد مهم جهاد تبیین مقابله با ابعاد مختلف تحریف شخصیت و مکتب حضرت امام‌خمینی(ره) است، ضروری که به بیان امام خامنه‌ای در مراسم  بیست و  هشتمین سالروز رحلت امام راحل توجه شود که فرمودند اولاً آنچه درباب امام و انقلاب-که این‌ها به هر گره خورده‌اند و یاد امام و نام امام از انقلاب جدا نیست- گفته‌شده است همه مسائل مربوط به امام و انقلاب نیست، ناگفته‌هایی وجود دارد که باید به‌مرور در ذهنیت جامعه قرار بگیرد.

 

امام جمعه شهر چوار بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این مراسم فرمودند که آنچه هم در باب انقلاب و در باب امام گفته‌اند و گفته‌ایم و تکرار کرده‌ایم باید مرور بشود، باید مجدداً تکرار بشود، چون اگر یک حقیقتی بارها تکرار نشود و با جزئیات و خصوصیات ذکر نشود، گمان تحریف این حقیقت به‌مرور وجود دارد، ما باید تکرار کنیم، حقایقی را که در باب امام و در باب انقلاب گفتیم، بازهم بگوییم و تکرار کنیم و تنها مجال تحریف را از تحریف‌کنندگان بگیریم.

 

حجت الاسلام میهن پرست بیان کرد: جریان تحریف امام راحل عمدتاً در سه حوزه شخصیت امام، اندیشه و بیانات امام و عملکرد و سلوک مدیریتی امام راحل شبهه‌سازی و تحریف می کند.

 

امام جمعه چوار در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: جمهوری اسلامی ایران اخیراً در واکنش به دزدی دریایی یونان و آمریکا در ارتباط با توقیف نفت‌کش ایرانی بار دیگر اقتدار دریایی خود را اثبات کرد و دو نفت‌کش یونانی را توقیف کرد، روابط‌عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که روز جمعه دو نفت‌کش یونانی را در سواحل بندر لنگه و عسلویه توقیف کرده‌است.

 

وی ابراز کرد: سپاه پاسداران به یونان هشدار داده در صورت آزاد نشدن این نفت‌کش لانا، احتمال توقیف ۱۷ کشتی یونانی دیگر در منطقه وجود دارد، گفته می‌شود هر دو کشتی توقیف‌شده ظرفیتی مجموعاً حدود سیصد هزار تن معادل ۸/۱ میلیون بشکه نفت یا دیگر فرآورده‌های نفتی را دارند که اکنون این مقدار از محصول در اختیار ایران است.

 

امام جمعه چوار افزود: یونانی‌ها قبلاً ۷۰۰ هزار بشکه نفت ایران را توقیف کردند و حالا باید متوجه شوند که سه‌برابر آن اکنون در اختیار ایران قرار گرفته‌است، در شرایطی که آمریکایی‌ها ادعا می‌کنند برای رسیدن به توافق با ایران بر سر برنامه هسته‌ای آماده هستند، اما از طرف دیگر دست به اقداماتی می‌زنند که راه رسیدن به توافق را دشوار می‌کند.

 

حجت الاسلام میهن پرست تصریح کرد: این حرکت نشان می‌دهد آنان خواهان کاهش تنش‌ها نیستند و دوست دارند با فشار و اجبار ایران را وادار به توافق کنند اما اقدام سپاه نشان داد که قاعده چشم دربرابر چشم همچنان حکم‌فرما است و اگر غربی‌ها بخواهند اموال ایران را غارت کنند، ایران می‌تواند هزینه‌های دوبرابری به آن‌ها تحمیل کند.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه فیلم عنکبوت مقدس بخشی از جنگ ترکیبی است، گفت: فیلم سخیف و بی‌ارزش عنکبوت مقدس که فاقد ارزش‌های یک اثر هنری است و در نگاه عمومی و تماشاگران در پایین‌ترین رده قرار دارد، توسط طراحان و سیاست‌گذاران ماسونی جشنواره کن کاندیدای نخل طلایی شد و بازی معمولی یک بازیگر زن ایرانی به مقام اول دست یافت.

 

امام جمعه چوار افزود: این‌موضوع در روزهای اخیر به یکی از مهم‌ترین خبرهای روز تبدیل شد و با مواجهات گوناگونی مواجه شد، مهم‌ترین موضوع در این فیلم اهانت به مقدسات دینی در ساختار محتوایی خصوصا در پوستر فیلم و تحقیر فرهنگ ایرانی است که گروهی از سلبریتی ها و برخی از چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب عجولانه به تقدیر از آن پرداختند.

 

حجت الاسلام  میهن پرست تصریح کرد: جشنواره کن جشنواره خصوصی و اختصاصی است که فقط به سینماگران اختصاص دارد و حضور عموم مردم در آن ممنوع است، معمولاً بیشتر فیلم‌های به‌نمایش‌درآمده در کن به اکران عمومی راه پیدا نمی‌کند، بااین‌همه تلاش جریان‌های صهیونیستی بر این است که تا این جشنواره را مهم‌ترین جشنواره جهانی فیلم جلوه دهند درحالی‌که چنین نیست.

 

وی بیان کرد: در سال‌های اخیر توجه جشنواره کن به اسلام هراسی و ایران هراسی بسیار چشمگیر شده‌است، در خط سیر طراحان اصلی این جشنواره، هر فیلمی با هر تراز از مقبولیت هنری که به تاریک نمایی جلوه ایران عزیز و سیاه‌نمایی چهره نورانی اسلام عزیز بپردازد به نوعی مورد توجه و تمجید واقع می‌شود.

 

امام جمعه چوار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گرانی های اخیر در سطح بازار، گفت: بازار ایران به‌هم‌ریخته است، قیمت تمام اجناس از خوردنی تا پوشیدنی و لوازم منزل و خانه و خودرو به‌شدت گران شده و ظاهرا هیچ نظارتی بر بازار نیست و این امر باعث نارضایتی هم‌وطنان عزیز شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: بر اساس طرح دولت قرار شد فقط چهار قلم کالا گران شد، ولی ظاهرا بر تمامی اقلام مورد نیاز مردم تاثیر خود را گذاشته‌است، مجلس محترم و نمایندگان چرا به وظایف ذاتی خود عمل نمی‌کنند و هیچ خبری از اعتراض شما به وضع موجود نیست، ظاهرا همگی در خوابی عمیق فرو رفته‌اید و وضع مردم برای شما اهمیتی ندارد.

 

 

کد خبر 1182110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha