مسئولان اجرایی و نظارتی بدون هیچ اغماضی مسئولیتشان را در مقابل تخلفات انجام دهند

آیت الله رئیسی با بیان اینکه با کسانی که برای سودجویی بیشتر و با سوداگری و روابط مفسدانه چنین حوادثی را رقم می‌زنند باید برخورد عبرت آموزی صورت گیرد گفت: مسئولان اجرایی و نظارتی نیز می‌بایست بدون هیچ اغماضی مسئولیتشان را در مقابل تخلفات انجام دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی» امروز (جمعه ۱۳ خرداد) به منظور بازدید از عملیات آواربرداری ساختمان متروپل و دیدار با خانواده‌های جانباختگان این حادثه وارد آبادان شد.

 

رئیس جمهور با حضور در نشست شورای اداری و ستاد مدیریت بحران، ضمن تسلیت به ملت شریف ایران اسلامی و خانواده های جانباختگان و حادثه دیدگان متروپل آبادان اظهار کرد: خاطیان باید بدانند گذر زمان آنها را از مسئولیت و پاسخگویی مبرا نخواهد کرد.

 

وی با بیان اینکه امیدوارم رسیدگی به روابط ناسالم و فسادهای منجر به حادثه متروپل با همان سرعت رسیدگی میدانی به این حادثه پیگیری شود افزود: مردم بدانند تا مسائل خوزستان حل نشوند هیچ گاه این مهم از دستور ویژه دولت خارج نخواهد شد.

 

آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه مردم به حق انتظار دارند تا با مسببین و عاملین این حادثه دلخراش برخورد جدی صورت بگیرد، خواستار برخورد جدی و عبرت آموز با سودجویان و سوداگران و خاطیان این حادثه شد

 

وی  تاکید کرد: دستگاه قضایی می بایست با کسانی که برای سودجویی بیشتر و با سوداگری و روابط ناسالم و مفسدانه چنین حوادثی را رقم می‌زنند باید برخورد عبرت آموزی صورت گیرد.

 

رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: مسئولان اجرایی و نظارتی نیز همچون نظام مهندسی و شهرداری‌ها می‌بایست بدون هیچ اغماضی مسئولیتشان را در مقابل تخلفات انجام دهند.

 

وی با اشاره به چهارمین حضور خود در استان خوزستان افزود: مصوبات سفرهای قبل به خوزستان تا حصول نتیجه همچون ماه‌های گذشته باجدیت در حال پیگیری است.

 

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه رسیدگی به پرونده متروپل در بخش فنی با نظر کارشناسان در زمینه آواربرداری در جریان است اضافه کرد: در بخش حقوقی نیز به مطالبات همه افرادی که شاکی و مدعی هستند رسیدگی و تلاش می‌شود هیچ صاحب حقی احساس نکند حقش ضایع شده است.

 

وی به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص خوزستان اشاره کرد و ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند: خوزستان چه در زمان انقلاب و چه در هشت سال دفاع مقدس دین خود را ادا کرده و خط مقدم بوده است، لذا مسئله خوزستان و آبادان را جزو اولویت‌ها قرار داده‌ایم و کارگروهی هم پیشتر در این زمینه فعال شده و در حال پیگیری است.

 

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه مسائل خوزستان و آبادان فقط رسیدگی به پرونده متروپل نیست عنوان کرد: باید به صورت جدی همه مسائل خوزستان به ویژه شهرستات آبادان پیگیری شود.

 

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه سفرهای استانی و شهرستاتی به اقصی نقاط کشور تا زمانی که مشکلات مردم حل شود ادامه خواهد داشت یاد آور شد: پیام سفرم به آبادان این است که مسئولان بدانند مسئله خوزستان از دستور کار دولت خارج نمی شود و تا وقتی که مشکلات حل نشود این سفرها ادامه دارد.

 

کد خبر 1182133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha