آب، حق مسلم مردم گلپایگان است

خاتمی با انتقاد از سندی که بخشی از حقابه مردم گلپایگان در آب های زیر زمینی قرار داده است، گفت: این سند سبب تشدید فرونشست در گلپایگان و خشکی زمین کشاورزی این شهرستان شده است و این سند، باید تغییر کند و حقابه مردم از سدهای گلپایگان بازگردانده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان، «سید مسعود خاتمی» در جلسه مشترک شورای اداری شهرستان گلپايگان و خوانسار که عصر پنج شنبه در دانشکده فنی مهندسی گلپایگان برگزار شد، گفت: سد گلپایگان آب شرب چندین شهر را تامین می کند و مردم گلپایگان دارای حقابه کشاورزی هستند که تصویب شده است ولی اکنون سهم کشاورزان داده نمی شود و سبب ایجاد ریزگرد شده است
نماینده مردم گلپايگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی به سندی در سال ۱۳۹۶ اشاره کرد که در آن حقابه ۲۰ درصد مردم گلپایگان از آب های زیر زمینی در نظر گرفته است و بیان کرد: نتیجه این تصمیم که سندی ۲۰ ساله است، بر تشدید فرونشست در شهرستان گلپايگان اثر گذاشته و آن را چندین برابر میانگین در شهرهای رایج این امر کرده است و آب، حق مسلم مردم گلپایگان است و به تغییر این سند باید ورود کرد‌ زیرا برداشت آب از چاه، ظلم به مردم منطقه است و اگر رسیدگی نشود، وزیر نیرو به صحن مجلس فراخوانده می شود.
وی با ضعف فضاهای آموزشی و ورزشی در این شهرستان و غیر فعال بودن استخر شهرستان گلپايگان و به مشکلات ورودی شهر گوگد اشاره کرد.

 

در ادامه حجت الاسلام «محمد تقی کرامتی» عدالت اجتماعی و رسیدگی به وضعیت محرومان جامعه را از محکم ترین اندیشه های امام خمینی (ره) برشمرد و گفت: توجه ویژه به محرومان جامعه و رسیدگی به فقرای جامعه و نیازمندان وظیفه سیاستمداران نظام و سیاست های اقتصادی آنهاست.
امام جمعه گلپايگان تصمیم اقتصادی دولت را نیازمند نظارت مسئولان دستگاه های حاکم بر بازار بیان کرد و ادامه داد: یکی از مهم‌ترین راه های معیشت مردم گلپایگان، کشاورزی است و حقابه آنها پس از ایجاد سد ضایع شده و به آنها آسیب رسیده است.
وی به ساخت مصلا گلپايگان در زمان دولت های نهم و دهم توسط امامان جمعه سابق اشاره کرد و افزود: این مصلا پیشرفت حدود ۵۰ تا ۶۰ درصدی دارد و در دولت گذشته برای آن کاری صورت نگرفته است و زیر ساخت های این بنا در حال آسیب است و برای تکمیل آن راهکاری اندیشیده شود.

در ادامه حجت الاسلام «سید علی موسوی خراسانی»، شهر گلشهر را محروم توصیف کرد و گفت: ایجاد شهرک صنعتی گلشهر با مشکل مواجه شده است، بخش خصوصی پارک آبی با ۹۰ درصد پیشرفت ایجاد کردند و برای تکمیل و راه اندازی آن ۱۰ میلیارد نیاز دارند و این استخر ظرفیت شش هزار نفر را دارد
امام جمعه گلشهر با اشاره به بقعه صالح پیامبر که محلی تفریحی و زیارتی است ،خواستار آسفالت راه دو و نیم کیلومتری شد.

 

در ادامه «محمدرضا عسگریان»، بزرگترین مشکل مردم شهرستان گلپايگان را حقابه بیان کرد و گفت: شهرستان گلپايگان حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد ولی در ردیف های آخر بودجه های تملک دارایی استان قرار دارد و با توجه به تعدد پروژه های نیمه تمام شهرستان، در این بودجه تجدید نظر شود.
فرماندار گلپايگان از صدور مجوزهای سازمان صمت استان اصفهان بدون استعلام گرفتن از دستگاه های شهرستان و ایجاد مشکلات پس از آن، انتقاد کرد./

کد خبر 1182152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha