امام راحل ذخیره عالم شیعه/۳۳ سال دوران امامت مقام معظم رهبری لطف الهی است

حجت الاسلام نوفرستی با بیان اینکه شخصیت کم نظیر امام راحل ذخیره عالم شیعه است، گفت: احیای اسلام ناب محمدی توسط امام راحل به آموخت که باید در هر عرصه ای به خدواند تکیه کنیم تا بتوانیم پیروز میدان باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «غلامحسین نوفرستی» ظهر امروز (۱۳ خرداد) در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه بیرجند اظهار داشت: کسانی که اهل ایمان و آخرت هستند برای جهان ابدی سرمایه گذاری می کنند.

 

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه شخصیت کم نظیر امام راحل ذخیره عالم شیعه است، افزود: مقام معظم رهبری با همان صلابت راه امام راحل را تاکنون پیموده اند و ایشان در خصوص امام راحل می فرمایند که شخصیت امام راحل چنان بزرگ بود در طول تاریخ به جز پیامبرگرامی اسلام(ص) و اهل بیت(ع) با این عظمت تصور کرد.

 

وی در ادامه بیان کرد: شخصیت یگانه امام راحل دست نیافتنی و جایگاه ایشان دور از تصور است در حالی که دشمنان با تمام وجود برای نابودی دین تلاش می کردند امام راحل بود که اسلام ناب محمدی را زنده کردند و سبب ورود حقیقت اسلام به متن جامعه و حکومت شدند‌.

 

حجت الاسلام نوفرستی ادامه داد: امام راحل آنگونه اسلام ناب را باصلابت منتشر کرد که رئیس جمهور شوروی گفت که ایشان انگار از ما انتظار دارند به قم بیاییم و درس دین بیاموزیم.

 

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه احیای فرهنگ اسلام توسط امام راحل به ما نشان داد که باید به خدواند تکیه کنیم، افزود: امام راحل به ما آموختند که اگر به خداوند تکیه کنیم پیروز خواهیم بود و این حقیقت پیامبر گرامی اسلام(ص) را در مدیریت به زیبایی نشان دادند.

 

وی عنوان داشت: انسان وقتی به جایگاه معنوی می رسد از خداوند می ترسد و امام راحل به این جایگاه رسیدند و در هر جایی از زندگی فردی، اجتماعی و عرصه های سیاسی و بین المللی که این باور و اعتقاد را با تمام وجود حس کردیم قطعا پیروز بودیم.

 

حجت الاسلام نوفرستی ادامه داد: امام راحل با تقویت این باور و عقیده تکیه به خداوند در مردم قدرت پوشالی رژیم طاغوت را در هم شکستند.

 

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه ۳۳ سال دوران امامت مقام معظم رهبری بعد از امام راحل لطف الهی است، گفت: مردم ایران لیاقت دارند زمینه ساز ظهور جهانی امام زمان (عج) باشند و امروز موقعیت خوبی برای جهان اسلام فراهم شده است و شاهد شکست های پی در پی دشمنان هستیم.

 

وی در خصوص زمان رحلت امام راحل بیان کرد: میلیون ها نفر در مراسم رحلت امام راحل شرکت کردند و انسان در آن زمان با تمام وجود حس می کرد که مردم ایران ضمن تشییع امام راحل از رهبر آینده خود حمایت می کنند و هنوز هم داغ از دست دادن امام راحل برای مردم ایران اسلامی تازه است.

 

حجت الاسلام نوفرستی در خطبه های دوم نماز با بیان اینکه خداوند با کسانی است که اهل تقوا و عمل خالصانه باشند، افزود: در کنار تقوا پیوسته عمل صالح و نیک مطرح است و در وجود انسان نور ایمان و حق بتابد و در عملش تجلی کند.

 

امام جمعه موقت بیرجند به شهدای پانزده خرداد اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۵ هزار نفر را در ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ در قم به شهادت رساندند و این حادثه زمینه ساز پیروزی انقلاب اسلامی و حاکمیت جهانی حضرت حجت (عج) شد.

 

وی در خصوص سفر رئیس‌جمهور تاجیکستان به ایران بیان داشت: این نوع سفرها آثار و برکات بسیاری دارد و باعث پیوند ایران با بسیاری از کشورها می شود و این همدلی ها می تواند سبب بهبود مسائل اقتصادی کشور شود.

 

حجت الاسلام نوفرستی با بیان اینکه ۴۰ روز قبل محموله نفتی ایران توسط یونان توقیف شد، افزود: یونان با کمال پررویی گفت که این محموله را تحویل آمریکا می دهیم و غیورمردان سپاه پاسداران در جواب آنان دو نفتکش یونانی را توقیف کردند و اعلام داشتند که ۱۷ نفتکش دیگر یونانی را هم تحت نظر داریم.

 

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: این همان قدرت اسلام است و اسلام همین را از ما می خواهد که نسبت به مومنین تواضع داشته باشیم و در مقابل دشمنان اسلام قوی باشیم.

 

وی با اشاره به طرح عادی سازی روابط عراق با رژیم صهیونیستی گفت: مجلس عراق با رای قاطع اعلام کرد که هر گونه روابط با رژیم صهیونیستی جرم و ممنوع است ولی متاسفانه عربستان هنوز به صورت مخفی با این رژیم منحوس رابطه دارند.

 

حجت الاسلام نوفرستی بیان کرد: اینکه در عراق زمینه برای بیان این نوع مسائل به وجود می آید نشانگر بیداری اسلامی و افزایش عزت مسلمین است.

 

 

کد خبر 1182178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha