دشمن می خواهد غیرت دینی و ملی ما را بسنجد

محمدیان با بیان اینکه در مسائل اجتماعی اگر منکری رخ داد نباید آنجا سکوت کرد گفت: دشمن به سبب برخی رفتارها و ساخت فیلم هایی و... می خواهد غیرت دینی و ملی یک جامعه را بسنجد تا قدم بعدیش را بردارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «محمد محمدیان» در خطبه های نماز امروز (جمعه، ۱۳ خرداد) با اشاره به جسارتی که در فیلم عنکبوت مقدس در جشنواره کن به ساحت امام رضا (علیه السلام) شد، گفت: خدا به یاری ما نیاز ندارد بلکه به ما فرصت داده که ما دین او را یاری کرده و کمال ما را در این قرار داده که دین او را نصرت کنیم چون وعده کرده است  «شما دین مرا نصرت کنید و تا من هم تو را یاری می کنم».

 

امام جمعه سنگر به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دشمن بعضی وقت ها مقدسات را در چشم مردم می شکند و از کارهای کوچک شروع می کند، افزود: دشمن می خواهد با ساخت اینگونه فیلم های بی ارزش از ما انتقام بگیرد.

 

وی گفت: دین اسلام مردم را از نشر خطایی که انسانی در گوشه و کناری انجامش داده نهی می کند و تذکر داده است که آن غطا و اشتباه را بروز و پخش نکنید تا ترویج فحشا نشود اما در مسائل اجتماعی اگر منکری رخ داد نباید آنجا سکوت کرد.

 

محمدیان خاطر نشان کرد: بعضی وقت ها دشمن به سبب اینگونه رفتارها و ساخت فیلم هایی و... می خواهد غیرت دینی و ملی یک جامعه را بسنجد تا قدم بعدی را بردارد.

 

وی با ابراز امیدواری از اینکه همیشه دشمن در تحلیل های خود اشتباه کرده و در محاسبات خود دچار شکست میشود، اذعان کرد: این مردم، همان مردم فتنه سال ۸۸ هستند، مردمانی که وقتی پای مقدسات و ائمه معصومین وسط بیاید دیگر سکوت نمی کنند چون محبت به اهل بیت با گوشت و جانشان عجین شده است.

 

محمدیان تصریح کرد: کسانی که به ساحت اهل بیت(ع) جسارت کنند اول مردم غیور اجازه نمی دهند و جلویش می ایستند و دوم اینکه خداوند خودش جای حق نشسته و آن‌ها را به سزای اعمالشان می رساند.

 

وی «غیرت» را یکی از ویژگی های انسانی و ایمانی که حافظ داشته های انسانیت و بشریت است دانست و گفت: این ویژگی سبب خواهد شد تا فضائل همه خوبی ها را بتوانیم در خود حفظ کنیم.

 

محمدیان اظهار کرد: هر مسئله ای باید در چارچوب خودش معنا شود چرا که این حدود به درستی شناخته نشود می تواند  دو نقطه مقابل هم از «تعصب» و یا «بی غیرتی» معنا شوند.

 

وی در ادامه به ضرورت اصلاح و بازنگری در روشی که نظام جمهوری اسلامی ایران در خصوص یارانه ها دارد اشاره و اظهار کرد: حذف ارز 4200 تومانی در دولت قبل فرزند ناخلفی بود که هیچ پدری او را قبول نکرد، حتی آنها که خودشان این طرح را بیان کرده بودند.

 

محمدیان افزود: اما امروز مردم لزوم ساماندهی و اصلاح این قضیه را می دانند و آگاه و همراه با دولت هستند.

 

وی ادامه داد: بحث واریز یارانه های نقدی در حساب ها کار غلطی بود و متاسفانه ما از همان ناحیه ای ضربه خوردیم که دوستداران نظام و انقلاب پیش تر به آنها تذکر داده بودند که نمی شود با مسببان وضع موجود کار کنید و از آن ها انتظار اصلاح امور را داشته باشید.

 

محمدیان با تاکید بر اینکه هرکجا نقدینگی باشد تورم هم به تبع آن خواهد بود، گفت: باید متذکر شد که علاوه بر چهار کالای اصلی که اعلام شد گران می شوند تمام اقلامی که به آنها وابسته هستند نیز گران شده و مشکلاتی برای معیشت مردم به وجود آمده است که لازم به رسیدگی است.

 

وی بیان کرد: چه در سطح کشور، شهرها و شهرستانها و...  برخی از سودجویان و بی غیرتانی هستند که از وضعیت موجود سو استفاده کرده و مثلا در مسئله توزیع آرد آن را به صورت آزاد می فروشند و مشکل مردم با نانوایی هایی باید رفع شود.

 

وی همچنین اصلاح نظام اقتصادی را در ابتدا در گرو اصلاح نظام بانکی کشور دانست که لطمات زیادی به کشور زده است و ادامه داد: دولت نیز باید برای اجرای برنامه های خود برنامه ریزی داشته باشد و اموراتی که در ابتدا به خود دولت برمیگردد باید اصلاح شود.

کد خبر 1182222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha