امام خمینی(ره) به آزادی خواهان دنیا جرأت ابراز وجود کردن داد

حجت‌الاسلام طرزی گفت: یکی از اصول ایستادگی در مقابل ظالم امام راحل بود، بسیاری از مردم جهان از ظلم و ستم آمریکا به ستوه آمده بودند ولی جرأت ابراز این مطلب را نداشتند اما امام خمینی (ره) این جرئت را به همه داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران،حجت الاسلام جعفر طزری امام جمعه منطقه خیرآباد شهرستان ورامین، ظهر امروز در خطبه های نمازجمعه این هفته ضمن تسلیت بمناسبت فرارسیدن سالروز رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه، اظهار کرد: امام (ره) انقلاب خود را بر اساس اصولی بنا نهاد که این اصول با فطرت انسان های جهان هم خوانی دارد و هرگاه این اصول به گوش انسان های آزاده جهان رسید شیفته انقلاب اسلامی شدند.

 

وی گفت: یکی از این اصول ایستادگی در مقابل ظالم بود که مصداق بارز ظالمان جهان، آمریکای جنایتکار است، بسیاری از مردم جهان از ظلم و ستم آمریکا به ستوه آمده بودند ولی جرأت ابراز این مطلب را نداشتند اما امام خمینی (ره) این جرئت را به همه داد.


امام جمعه خیرآباد افزود: اگر نگاهی به چهل سال پیش بیندازید و امروز دنیا را نگاه کنید در همین کشورهای همسایه، چگونه به  پایگاه های آمریکا حمله می‌کنند و چگونه با خفت و خواری از کشورهای خود نیروهای آمریکایی را اخراج می‌کنند، این از برکت انقلاب امام بود، امام راحل هرگز در مسیر خسته و پشیمان نشد و تا آخرین لحظه عمر خود بر اصول انقلاب ایستادگی کرد تا جایی که فرمودند اگر تمام دنیا را بگردید از لحاظ خستگی جسمی چون من وجود ندارد اما این خستگی ظاهری باعث نشد در مسیر انقلاب متوقف شود.


حجت الاسلام طزری بیان کرد: نگاهی به وصیت نامه سیاسی الهی امام بیندازید تا متوجه آرمان های بلند امام و تحقق تنها از سوی ملت شوید، یکی از موانع پیشرفت انقلاب آنست که عده ای خود خسته شوند و این خستگی را به ملت سرایت دهند و همواره صحبت از خستگی ملت می‌کنند و خواهان پایان اصول و اهداف انقلاب هستند اما حضور مردم در مناسبت های مختلف سیاسی مذهبی، نشان از پویا بودن انقلاب دارد و ملت بزرگ ایران در تحقق همه اصول انقلاب مصمم است.


وی ضمن اشاره به اینکه در چند روز گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با توقیف دو نفتکش متعلق به یونان بار دیگر اقتدار نظام اسلامی را به رخ بدخواهان انقلاب کشید، گفت: یونان با توقیف نفتکش متعلق به جمهوری اسلامی که به دستور آمریکا انجام گرفته بود و مصادر نفت آن قصد فشار بر جمهوری اسلامی را در آستانه مذاکرات داشت که این توطئه با پاسخ قاطع جمهوری اسلامی نتیجه عکس داد و این اقدام نشان داد جمهوری اسلامی در تامین منافع ملی خود با هیچکس تعارف ندارد و جواب هرگونه تعرض را قاطعانه می‌دهد.


خطیب نمازجمعه خیرآباد عنوان‌ کرد: آنان یک کشتی متوقف کردند اما جمهوری اسلامی دو کشتی آنان را متوقف کرد و از طرف دیگر این امر نشان داد آمریکا در مذاکرات بدنبال نشاندن جمهوری اسلامی پشت میز مذاکره و تحمیل  خواسته های خود هستند.


حجت الاسلام طزری گفت: مجلس عراق در هفته قبل با تصویب جرم انگاری در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی  ضربه مهلکی را بر پیکره این رژیم  غاصب وارد کرد.


وی ادامه داد: در پی عادی سازی چند کشور کوچک و دسته چندم کشور های عربی با این رژیم، بدنبال گسترش عادی سازی با دیگر کشورها از جمله عراق بودند که این مصوبه مجلس عراق تمام آن رویاها را به کابوس تبدیل کرد زیرا بعد از این هر گونه روابط تجاری و سیاسی با رژیم صهیونیستی از طرف هر گروه و نهاد ممنوع می‌باشد حتی هر شخص و گروهی که می‌خواهد با عراق روابط داشته باشد نباید با رژیم صهیونیستی روابط بر قرار کند و نمی‌تواند واسطه گری کند بلکه باید در آن زمان با رژیم صهیونیستی ترک روابط  نماید.

کد خبر 1182230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha