حادثه متروپل گوشه‌ای از مشکلات مردم آبادان است/ دولت نگاه ویژه‌ای به آبادان داشته باشد

حجت الاسلام غبیشاوی حادثه متروپل را گوشه ای از مشکلات مردم آبادان برشمرد و گفت: نگاه دولت می بایست به این شهرستان ویژه و خاص باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی» ظهر امروز (جمعه ۱۳ خرداد) در خطبه های نماز جمعه این هفته آبادان که در مصلای ثامن الائمه (ع) این شهر برگزار شد، با عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالروز رحلت جانسوز بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) اظهار کرد: همیشه باید یاد و نام امام خمینی‌ (ره) در جامعه اسلامی جهان زنده بماند چراکه انقلاب بدون نام ایشان شناخته شده نیست.

 

امام جمعه آبادان به رهبری حضرت آیت الله خامنه ای پس از رحلت جانگداز امام راحل اشاره کرد و افزود: پس از رحلت امام خمینی (ره)، فردی مدبر، متدین و دین شناس به عنوان رهبر ایران اسلامی انتخاب شد که بیش از ۳۰ سال توانسته کشور را به درستی هدایت کند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ریزش ساختمان متروپل آبادان و با تسلیت به خانواده های جانباختگان این حادثه تصریح کرد: ضایعه تاسف بار متروپل مردم آبادان، خرمشهر و استان خوزستان و ملت ایران اسلامی را به داغدار کرد و این سبب شد تا خانواده های بسیاری عزیزانشان را در این حادثه از دست بدهند.

 

حجت الاسلام غبیشاوی خواستار برخورد جدی با عاملان این حادثه ناگوار شد و تاکید کرد: دستگاه قضایی باید با مسببان این حادثه بدون مماشات برخورد قاطع کند تا درس عبرتی برای دیگران شود.

 

وی با بیان اینکه برخی خانواده‌ها ۲ تا چهار عزیز خود را در این حادثه از دست دادند تصریح کرد: همه خانواده های جانباختگان این ضایعه باید مورد تفقد قرار گیرند و در کنار آنها بود.

 

امام جمعه آبادان بر ضرورت رسیدگی فوری به حادثه دیدگان این فاجعه تاکید کرد و ادامه داد: برخی از شهروندان در این حادثه مالباخته هستند و برخی نیز از کسب و کار افتادند که باید در کمترین زمان ممکن به آنها رسیدگی شود.

 

وی با قدردانی از گروه‌های امدادی حادثه متروپل بیان کرد: این گروه ها از لحظات اولیه فداکاری کردند و حتی جان خود را کف دست گذاشتند تا پیکر عزیزان را از زیر آوار بیرون بکشند.

 

حجت الاسلام غبیشاوی ابراز کرد: در این بین گروه های مردمی به صورت خودجوش و جهادی، با تهیه غذا و امکانات، کنار گروه‌های امدادی بودند که این نشان از اخلاص آنها داشت.

 

وی، در بخشی دیگر از سخنان خود، خواستار تک حاکمیتی در منطقه آزاد اروند شد و عنوان کرد: این مورد در سفر امروز رئیس جمهور به آبادان مطرح شد و امیدواریم بزودی این مهم تعیین تکلیف شود.

 

خطیب نماز جمعه آبادان همچنبن بر لزوم عدم دخالت نمایندگان مردم این شهرستان در مجلس اسلامی در عزل و نصب‌ها تاکید کرد و یاد آور شد: متاسفانه نمایندگان در عزل و نصب ها دخالت دارند در صورتی که باید در امر نظارت دقت کنند.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم خون ریخته شده جانباختگان حادثه متروپل باعث تحول در آبادان شود.

 

کد خبر 1182254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha