مسئولان کارها را جهادی پیش ببرند/ در حادثه متروپل همه امکانات و تجهیزات کشور به شهرستان آبادان سرازیر شد

حجت الاسلام سیلاوی خطاب به مسئولان شهری و استانی گفت: امیدواریم مدیران شهری و استانی ما همانند مسئولان ارشد کشور کارها را جهادی پیش ببرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حجت الاسلام حمید سیلاوی» ظهر امروز (جمعه ۱۳ خرداد) در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر چوئبده که در مسجد الرسول (ص) این شهر برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) اظهار کرد: قیام امام راحل یک نعمت بزرگ الهی بود، ایشان در آن دوران به ستیز علیه شاه برخواستند که همه طالب قدر، ثروت و جاهلیت بودند و لذا همه دیدند چگونه و با چه اشتیاقی مردم در مراسم تشییع حضرت امام خمینی (ره) حاضر شدند.

 

امام جمعه چوئبده سبک زندگی حضرت امام خمینی (ره) را مصداق عملی زندگی اهل بیت (ع) دانست و افزود: امام راحل حتی برای خورد یک لیوان آب اسراف نمی کرد باقی مانده آب را در جایی می گذاشت که بعدا استفاده کند یا در خانواده به کسی دستور نمی داد اگر لامپ بی هیچگونه استفاده روشن بود خود ایشان خاموش می‌کرد که نمونه عملی زندگی ایشان را نشان می داد‌.

 

وی تصریح کرد: متاسفانه عده ای در صدد تحریف سیره و نحوه زندگی حضرت امام (ره) و انقلاب هستند که رهبر معظم انقلاب با درایت همیشگی شان دستور جهاد تبیین را دادند و فرمودند لازم است همه سخنان و سبک زندگی حضرت امام (ره) برای مصون بودن از تحریفات بازخوانی و بازگو شود.

 

حجت الاسلام سیلاوی همچنین به قیام خونین مردم قم در ۱۵ خرداد ماه اشاره کرد و ادامه داد: مردم در قیام ۱۵ خرداد کفن پوش وارد میدان تظاهرات شدند چرا که امام خمینی (ره) را به خارج از کشور تبعید کردند و قیام مردم، شهادت طلبانه بود که تا الان مشخص نشده است تعداد شهدای آن واقعه خونین به چه میزان است.

 

وی در بخشی از سخنان خود با بیان چند مورد در خصوص مسائل آب شرب و کشاورزی چوئبده خاطر نشان کرد: مشکل همیشگی شهر چوئبده که تا به آن حال هم حل نشده آب تصفیه شرب و کشاورزی است که متاسفانه در روزهای اخیر و به ویژه در فصل تابستان شدت آن بالا می گیرد و به حدی می رسید که مردم این منطقه برای استفاده از آب آشامیدنی مجبورند آب شرب را با قیمت های بالا بخرند.

 

امام جمعه چوئبده اضافه کرد: طی پیگیری که نماینده ولی فقیه در استان با مسئول آبفای خوزستان داشتند مقرر شد تا ۲ هفته آینده تصفیه خانه آب شیرین کن وارد مدار و افتتاح شود که امیدواریم مسئولان اگر قولی را می دهند پایبند به آن باشند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حضور و بازدید امروز صبح رئیس جمهور و نماینده ولی فقیه از آواربرداری ها و دیدار با خانواده های آسیب دیدگان حادثه متروپل آبادان اشاره کرد و گفت: مسئولان نظام واقعا زحمتکش هستند، در حادثه متروپل همه دیدند که چگونه همه امکانات به شهرستان سرازیر شد از وزیر کشور گرفته تا معاون همه پای کار بودند و امروز رئیس جمهور با خانواده های آسیب دیدگان دیدار داشتند و قول پیگیری مجازات مسببان و عوامل حادثه ریزش ساختمان را دادند، امیدواریم مسئولان شهری و استانی ما هم مانند مسئولان ارشد کشور کارها را اینگونه جهادی پیش ببرند.

 

حجت الاسلام سیلاوی از آغاز دوره آموزشی و کلاس های اوقات فراغت با موضوع قرآن و عترت در ۱۵ نقطه از شهر چوئبده خبر داد و بیان کرد: دوره قرآن و عترت برای امتثال و اطاعیه دستور رهبر انقلاب در تبدیل مساجد و حسینیه به پایگاه های قرآن جهت ترویج قرآن کریم و تربیت و تعلیم نسلی قرآنی آموزنده به سبک و ویژگی اهل بیت (ع) در قالب کلاس های اوقات فراغت در فصل تابستان در سطح شهر از ۱۳ خرداد لغایت ۲۰ تیر برگزار می شود.

 

وی یاد آور شد: کوچکترین هدف از برگزاری این دوره، تعامل و همکاری میان مراکز و نهاد های فرهنگی و دوری از موازی کاری مرسوم بوده است.

 

کد خبر 1182256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha