آماده‌باش کامل نیروهای منابع طبیعی برای مقابله با آتش‌سوزی‌های احتمالی/ لزوم استقرار بالگرد اطفای حریق در استان

لطفی با توجه به افزایش کم سابقه دمای هوا در استان گلستان از آماده باش کامل نیروهای منابع طبیعی استان خبر داد.

«عبدالرحیم لطفی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان اظهارکرد: روز گذشته جلسه کارگروه حریق مدیریت بحران استان با حضور دستگاه های مختلف برگزار شد تا در صورت وقوع حریق‌های احتمالی بتوانیم به صورت هماهنگ با آن مقابله کنیم.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با اشاره به صدور اطلاعیه سطح نارنجی هواشناسی گلستان گفت: همه نیروهای ما در حدود ۵۰۰ نفر در سراسر استان در آماده باش کامل هستند تا در صورت بروز آتش سوزی در همان لحظات اولیه اقدامات مقابله ای را انجام‌ دهند.

 

وی بیان کرد: برای روزهای آینده از تعدادی از جوامع محلی به عنوان دیده بان کمک خواهیم گرفت تا برای مقابله با حریق های تابستانه در کنار ما باشند.

 

لطفی افزود: سال گذشته حریق های متعددی در استان داشتیم که سبب از بین رفتن و مستهلک شدن بخشی از تجهیزات شد؛ برای همین اواخر سال گذشته یکسری تجهیزات انفرادی به استان اختصاص پیدا کرد که بین یگان های عملیاتی توزیع کردیم. هم چنین یکسری تجهیزات مانند لباس های ضد حریق، موتورسیکلت و غیره نیز از سوی یگان حفاظت سازمان جنگل ها به استان اختصاص داده شد.

 

وی ادامه داد: با توجه به شرایط خاص استان گلستان و همچنین تهدید عرصه های جنگلی و مرتعی و همچنین محصولات کشاورزی قرار شد اقدامات عاجل برای استقرار بالگرد اطفای حریق در استان انجام شود.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزود: ما نگران ارتفاعات بالادست نیستیم چون هنوز کمی سبزینگی در این مناطق وجود دارد اما نگرانی ما در پایین دست و مرز کوهپایه و دشت است.

 

کد خبر 1182268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha