اقدام بزرگ امام راحل تلفیق انقلاب سیاسی و انقلاب فرهنگی بوده است

آیت‌الله فرحانی با بیان اینکه اقدام بزرگ امام راحل تلفیق انقلاب سیاسی و انقلاب فرهنگی بوده گفت: ایران، اسلام شیعه را به یک قطب قدرتمند در جهان تبدیل کرده و امروز انقلاب ایران به کشورهای دیگر نیز گسترش یافته است‌.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «آیت‌الله عبدالکریم فرحانی» شامگاه (جمعه ۱۳ خرداد) در مراسم سالگرد رحلت امام خمینی (ره) که در حرم مطهر حضرت سبزقبا (ع) که با حضور معاون سیاسی استانداری خوزستان، مسئولان و اقشار مختلف مردم برگزار شد اظهار کرد: تمدن اسلامی فعلی از ۲ انقلاب و ۲ هجرت تشکیل شده که یکی انقلاب نورانی سیدالشهدا (ع) و انقلاب دوم که یک انقلاب علمی و فرهنگی و پژوهشی از زمان حیات امام باقر (ع) آغاز و توسط امام جعفر صادق (ع) تکمیل شد.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: ۲ هجرت یکی هجرت امیرالمومنین (ع) به عراق که باعث اتصال مدینه به نجف و کربلا و دیگری هجرت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) به مشهد و قم باعث اتصال مدینه به ایران شد که به توسعه و شکل‌گیری تمدن شیعه و اسلام کمک کرد.

 

وی با اشاره به فعالیت گروه‌های مختلف سیاسی در ایران اضافه کرد: امام خمینی (ره) نیز از فیضیه قیام خود را بر علیه رژیم طاغوت آغاز کرد تا با این اقدام انقلاب شیعه زنده شود.

 

آیت‌الله فرحانی عنوان کرد: نماد انقلاب حسینی و نماد انقلاب صادقی را امام در انقلاب ایران تلفیق کرد تا اسلام ناب محمدی در ایران حاکم شود که نقطه مقابل اسلام آمریکایی بود.

 

وی با اشاره به نقش امام خمینی در تشکیل ایران مقتدر تصریح کرد: ایران در ۲۰۰ سال گذشته هر وقت وارد جنگ شده شکست خورده است اما در دوران جنگ تحمیلی با درایت و رهبری امام و سردارانی چون باقری، باکری و سلیمانی ایران برای اولین بار در یک جنگ تمام عیار با شرق و غرب یک وجب از خاک خود را به بیگانه واگذار نکرد.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: امروز اقتدار ایران در مقابل قدرت‌های غربی، آمریکا و اسرائیل به خاطر تداوم راه امام توسط مقام معظم رهبری است و انقلاب اسلامی نشان داد دین و سیاست در کنار هم باعث تکامل میشود و این دو از هم جدا نیستند.

 

وی با بیان اینکه اقدام بزرگ امام راحل تلفیق انقلاب سیاسی و انقلاب فرهنگی بوده است اذعان کرد: رهبری در گام دوم انقلاب تاکید دارد با انقلاب ایران، جهان از دو قطبی به سه قطبی تبدیل شده و ایران، اسلام شیعه را به یک قطب قدرتمند در جهان تبدیل کرده و امروز انقلاب ایران به کشورهای دیگر نیز گسترش یافته است‌.

 

آیت‌الله فرحانی با اشاره به وجود برخی مشکلات گفت: طرح توسعه خوزستان توسط رهبری ۲۵ سال است روی زمین مانده است و دولت‌های مختلف این طرح را اجرا نکرده‌اند و رهبری بارها فرموده‌اند خوزستان باید احیا شود و اگر طرح ۵۵۰ هزار هکتاری که اصل این طرح در ۲ میلیون هکتار دیده شده اجرا و از کشاورزان حمایت شود تمام غذای مورد نیاز خاورمیانه از طریق خوزستان تامین می‌شود.

 

آیت‌الله فرحانی در خاتمه تاکید کرد: ضروری است مدیریت‌های آلوده میانی هر چه سریعا در خوزستان تغییر کنند تا توسعه سرعت گیرد و ضعف‌ها برطرف شود.

 

کد خبر 1182285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha