آماده باش ناجیان غریق در تعطیلات/ شناسایی ۱۰ منطقه خطرآفرین در شهرستان رشت

مومنی با اعلام آماده باش ناجیان غریق و غواصی شهرستان رشت در طرح سالم سازی دریا در تعطیلات پیش رو گفت: ناجیان در سه منطقه زیباکنار، مرواربد خزر و هتل نرگس آماده ارایه خدمات به هموطنان می باشند.

 «امیر مومنی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از آمادگی ناجیان غریق طرح های سالم سازی دریا در رشت خبر داد و اظهار کرد: ناجیان غریق طی تعطیلات سه روز آتی به صورت آماده باش جهت ارائه خدمات به همشهریان و مسافران درآمده اند.



رییس هیات نجات غریق و غواصی شهرستان رشت افزود: با هماهنگی فرمانداری ها، ادارات ورزش و جوانان شهرستان های ساحلی، نیروی انتظامی و سایر دستگاه های مرتبط به واسطه تعطیلات پیش رو منجیان غریق در حالت آماده باش هستند و برای امدادرسانی آماده می باشند.



وی از برگزاری چندین کلاس جهت آمادگی ناجیان غریق برای طرح های سالم سازی دریا خبر داد و گفت: طی تعطیلات سه روز آینده سه طرح زیباکنار، مروارید خزر و هتل نرگس آماده ارایه خدمات به هموطنان است.



مومنی با اشاره به اینکه 10 منطقه خطر آفرین در مناطق خشکبیجار و لشت نشا در شهرستان رشت وجود دارد که برای ارایه خدمات بهتر به مسافران نیازمند 128 ناجی می باشد اظهار کرد: مناطق چپرپرد پایین، چپرپرد بالا، امیر کنده، باغ محله، تالش محله، حاجی بکنده، امین آباد، خشک اسطلخ، چونچنان و زیباکنار از مناطق حادثه خیز دریایی شهرستان رشت هستند.



وی اضافه کرد: هر ساله ناجیان غریق چهار ماه در سواحل درگیر ارایه خدمات به هموطنان هستند و می بایست با آمادگی کامل و داشتن امکانات و تجهیزات لازم در این طرح ها حاضر باشند.



وی با ابراز امیدواری از اینکه مردم و مسافران خاطره خوش و لحظات آرامی را از این تعطیلات تجربه کنند افزود: امیدواریم با لطف خدا و زحمات منجیان غریق و همکاری مردم در چند روز آینده شاهد حتی یک غریق در مناطقی که تحت پوشش منجیان قرار داده شده است نباشیم.



گفتنی است، استان گیلان دارای 300 کیلومتر نوار ساحلی می باشد.

کد خبر 1182295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha