شاخصه های مکتب امام (ره) را برای نسل جدید تبیین کنیم

عضو مجلس خبرگان رهبری بر لزوم تبیین شاخصه های مکتب امام خمینی(ره) برای آحاد مردم به خصوص نسل جدید تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم ضمن تسلیت سالروز ارتحال جانسوز بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) اظهار داشت: در طول سال های پس از رحلت امام(ره)، مقام معظم رهبری در سخنرانی های مختلف به خصوص به مناسبت چهاردهم خردادماه به تبیین مهم ترین شاخصه ها و مؤلفه های مکتب امام راحل پرداخته اند که باید این شاخصه ها را با ابزار هنر و رسانه به درستی و روشنی تبیین نمود.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: از جمله مهم ترین این شاخصه ها، حرکت انقلاب اسلامی بر مدار معنویت، عدالت و عقلانیت است و این که در مسیر حق طلبی هیچ گاه نباید از اصول و ارزش های دینی و الهی خارج شد.

 

وی همچنین گفت: استکبارستیزی، عدم اعتماد به دشمن، تأکید بر مردم سالاری دینی و اعتماد به ملت و جوانان از دیگر شاخصه هاست که در کلام و سیره امام راحل عیان و مشهود می باشد.

 

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر این که مسئولان ما باید اخلاص و ساده زیستی و مردم داریِ امام (ره) و مقام معظم رهبری را الگوی خود قرار دهند، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) به ما نشان داد که اگر کار برای خدا باشد و در این راه صبر و استقامت بورزیم، به عنایت خدای متعال پیروز خواهیم شد همان طور که در جریان انقلاب اسلامی و به خصوص سال های دفاع مقدس این گونه بود و بعد از این هم همین طور خواهد بود.

 

وی بیان داشت: مهم این است که این شاخصه ها و مؤلفه ها را به زبان روز و با بهره گیری از ظرفیت هنر و رسانه به مردم و نسل جوان بگوییم و کاری کنیم که روحیه انقلابی و دینی ملت به این واسطه روز به روز تقویت شود.

 

کد خبر 1182300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha