سیره علمی و عملی امام رضا(ع) در بین عموم مردم تبیین شود

حجت الاسلام مقدمی با تاکید بر ترویج سیره علمی و عملی امام رضا(ع) در جامعه گفت: مردم را با سیره و منش ائمه معصومین و کرامات ایشان آشنا کنید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه ایجرود در شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با تسلیت سالروز رحلت ملکوتی امام راحل و تبریک ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) به بیان ویژگی های دهه کرامت پرداختند.

 

حجت الاسلام مقدمی با بیان اینکه خداوند متعال بنی آدم را به عنوان کریم معرفی نموده و صفت کرامت در بین معصومین و اهل بیت علیه السلام از صفات برجسته می‌باشد، گفت: ادب، اخلاق نیکو، عدل و عدالت، صرفه جویی و عدم اسراف در محیط خانواده و محل کار از علائم و نشانه های انسان های با کرامت و دین دار است.

 

وی افزود: باید سیره و منش امام رضا علیه السلام در سطح خانواده ها و محیط ادارات فرهنگ سازی و نمایان گردد و در شرایط خاص کنونی مسئولین با آسیب‌شناسی و مشکل شناسی حوزه کاری خود و بدون واسطه گری و نیز درخواست و مراجعه مستقیم مردم، خود مشکلات را بررسی و حل و فصل نمایند تا در عمل الگوهای رفتاری و اخلاقی امام رضا علیه السلام نمایان گردیده و تبلور یابد.

 

امام جمعه ایجرود اضافه کرد: در ایام دهه کرامت ضمن شناسایی دانش آموزان، معلمین، کارگران، روحانیون، کسبه و کارمندان و مسئولین با کرامت در سطح شهرستان از آنان تجلیل به عمل آید.

 

فرماندار این شهرستان نیز در سخنانی ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه (س)، به خانواده‌هایی که عزیزان خود را در حادثه فرو ریختن ساختمان در شهر آبادان از دست داده‌اند تسلیت عرض نموده و با آنان ابراز همدردی نمود.

 

جعفری با بیان اینکه شایسته است جایگاه این دهه برای نسل جوان امروز به خوبی بازگو و تبیین شود، گفت: امیدوارم دختران ایران اسلامی با تأسی از حضرت معصومه (س)، جایگاه خود را به خوبی شناخته و بتوانند نقش موثری را در جامعه ایفا نمایند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان ایجرود هم با اشاره به برخی مصوبات جلسه گذشته اظهار کرد: یکم ذیقعده سالروز میلاد حضرت معصومه (س)، بزرگ بانویی که به همراه برادرش امام رضا (ع) آموزگاران تقوا و کرامت برای تمامی اعصار شدند.

 

احسان پیشکاری افزود: دهه کرامت یادآور بسیاری از مفاهیم بلند و ارزشمند در دین اسلام است و تداعی کننده لطیف‌ترین علایق و مهر و وفای کم‌نظیر یک خواهر نسبت به مقام شامخ و معنوی برادر است و فرصتی است مناسب برای تحکیم ایمان و وحدت در جامعه چراکه اصل کرامت در روایات ائمه معصومین (ع) ملاک دین داری انسان ها شناخته می شود.

 

کد خبر 1182306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha