حرکت های مردمی، موجب رعب و وحشت دشمنان انقلاب می شود

حجت‌الاسلام منصوری گفت: حرکت‌های مردمی در دل دشمن ترس ایجاد می‌کند از جمله این حرکت‌ها عظیم مردمی می‌توان به حرکت مردمی در اربعین حسینی اشاره نمود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه طارم در سفر یک روزه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به این شهرستان ضمن تاکید بر اسلامی بودن فرهنگ و ارشاد افزود: درجهت تسهیل در رفع مشکلات مردم شهرستان جلسات شورای فرهنگ عمومی را در شهرهای مختلف شهرستان برگزار می کنیم.

 

حجت الاسلام منصوری ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت جوانان در تولید آثار هنری خاطرنشان کرد: در شهرستان طارم استعدادهای درخشان در زمینه هنر وجو دارد که انتظار داریم تا با حمایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از این استعدادها زمینه تولد آثار فاخر فرهنگی و هنری به ویژه در زمینه مستند سازی زندگی شهداء صورت گیرد.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه امروزه دشمن بیکار نبوده و با سرمایه‌گذاری‌های عظیم به دنبال مبارزه با ایران اسلامی است، تصریح کرد: سرود سلام فرمانده به عنوان یک سرود مردمی از مسجد جمکران شروع شد و با یاری امام زمان(عج) الان در سراسر دنیا در حال اجرا است.

 

حجت‌الاسلام منصوری تاکید کرد: حرکت‌های مردمی در دل دشمن ترس ایجاد می‌کند از جمله این حرکت‌ها عظیم مردمی می‌توان به حرکت مردمی در اربعین حسینی اشاره نمود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در سخنانی با اشاره به مظلومیت فرهنگ گفت: متأسفانه نگاه به فرهنگ نگاه دسته چندمی بوده است که امیدواریم بتوانیم با اقداماتی در راستای اصلاح ساختاری اداری این نگاه را تغییر دهیم.

 

امراله حسنی با اشاره رویکرد دولت سیزدهم در استفاده از ظرفیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خاطرنشان کرد: در نظر داریم با استفاده از این ظرفیت اقداماتی در ارتقاء فرهنگ و هنر منطقه به خصوص در مناطق دور افتاده انجام دهیم.

 

وی افزود: تربیت نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی، برگزاری کارگاههای معرفت افزایی، تشکیل گروه‌های سرود و تئاتر در کانون ها، برپایی نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی، اجرای نمایش، جنگ شادی و.... از جمله برنامه هایی که از طریق این کانون‌ها در سطح شهرستان با رویکرد امیدآفرینی برگزار خواهد شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در ادامه با فرماندار شهرستان طارم نیز دیدار کرد و در این دیدار ضمن تاکید بر جایگاه فرهنگ در زندگی اجتماعی مردم گفت: فرهنگ در موضوعات مختلف زندگی مردم تاثیر گذار است از جمله فرهنگ مصرف، فرهنگ معاشرت و.... و این موضوع نشان دهنده جایگاه ویژه فرهنگ در زندگی فردی و اجتماعی مردم است.

 

وی ضمن تقدیر از همکاری فرمانداری و سایر مسؤلان شهرستان در اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری افزود: اگر تیم کاری همگن باشد فعالیت‌ها به صورت موثر افزایش پیدا می‌کند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان کم بودن میزان اعتبارات و  بودجه فرهنگی کشور خاطرنشان کرد: با تاکید مقام عالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بودجه‌ای جهت برنامه‌های فرهنگی و هنری در مسئله کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در بین استان‌ها و در استان نیز با اولویت شهرستان‌ها با توجه به جمعیت شهرستان، توزیع گردید.

 

فرماندار طارم نیز با اشاره جایگاه ویژه فرهنگ گفت: فرمانداری طارم پشتیبان فعالیت‌های فرهنگی، هنری و قرآنی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان طارم بوده و پشتیبان این اداره در اجرای این برنامه‌ها است.

 

وی ادامه داد: با برقراری ارتباط میان ارزش‌ها و اعتقادات با مساجد و فرهنگ می‌تواند گام موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی باشد.

 

کد خبر 1182308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha