سخن امام خمینی (ره) در خصوص مساجد دارای مفهومی عمیق و کاربردی است

حجت‌الاسلام نجفوندی با اشاره به اينکه امام خمینی (ره) فرمودند مساجد سنگر هستند و این سخن دارای مفهومی عمیق و کاربردی است گفت: همواره از مساجد به عنوان سنگرهای معنویت یاد می‌شود.

«حجت‌الاسلام حسن نجفوندی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، ضمن گرامیداشت سی و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و با بیان اینکه امام راحل دارای ویژگی‌های بی‌نظیر در طول تاریخ بودند اظهار کرد: اتکال به پروردگار یکی از ویژگی‌های امام (ره) به شمار می‌رود و چنان بر آن مصمم بودند که خناسان و دنیاطلبان هرگز نتوانستند در مسیر اهداف عالیه و آرمان‌های ایشان ذره‌ای خلل وارد کنند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید محسن فخری‌زاده مسجد امام رضا (ع) مسکن مهر اندیمشک افزود: اعتماد و اعتقاد به اتحاد و همبستگی میان ملت و آحاد مردم از دیگر ویژگی‌های امام خمینی (ره) محسوب می‌شود و ایشان چنان به مردم ایران اعتماد داشتند که لحظه‌ای در پیروزی انقلاب اسلامی شک نداشتند و نتیجه این اعتماد، زبان زد بود.

 

وی با بیان اینکه معمار کبیر انقلاب اسلامی به اخلاق و احکام دینی پایبند بودند اذعان کرد: ورطه سیاست با سایر میدان‌ها متفاوت است و هر کسی تاب و توان ندارد که هم سیاستمدار باشد و هم مقید به اخلاق و اصول اخلاقی بماند.

 

حجت‌الاسلام نجفوندی تصریح کرد: امام راحل به اخلاق و اصول اخلاقی مقید بودند تا جایی که از لحاظ اخلاقی زیر پا گذاشتن قوانین کشورهای دیگر را قبیح می‌دانستند.

 

وی عنوان کرد: امام (ره) به شکلی در انقلاب مصمم بودند و اهتمام داشتند که هر کس با ایشان در خارج از کشور ملاقات می‌کرد، لحظه‌ای ناامیدی و شکست را احساس نمی‌کرد و حرکت انقلابی را با انرژی مضاعف ادامه دادند.

 

مدیر کانون شهید فخری‌زاده اندیمشک با اشاره به اينکه امام خمینی (ره) فرمودند مساجد سنگر هستند و این سخن دارای مفهومی عمیق و کاربردی است بیان کرد: همواره از مساجد به عنوان سنگرهای معنویت یاد می‌شود و امام راحل با این کلام نورانی، امت را به سمت غرق شدن در معنویت در سخت‌ترین شرایط فراخوان زدند تا با یاد و نام خداوند و همچنین با آرامش و روح معنویت در مقابل دشمن جلاد بماند و استقامت کند.

 

حجت‌الاسلام نجفوندی با بیان اینکه امروز دشمن در جنگ نرم با تمام وجود و تمام امکانات می‌جنگد و دست‌بردار هم نیست ادامه داد: اگر موفقیت دیروز در جنگ سخت با حفظ روحیه معنویت و خدامحوری رخ داد، امروز اهتمام به مساجد و سنگرها باید دوچندان شود تا در دام دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب نیافتیم.

 

وی خاطر نشان کرد: مساجد باید نسبت به الگوسازی برای نسل جوان همت ورزند تا این نسل بتواند با الگوگیری درست، راه درست را در آینده انتخاب کند.

 

کد خبر 1182310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha