چاه های آب شیروان ۷۰ لیتر بر ثانیه اُفت کرده است

مدیر امور آب و فاضلاب شیروان گفت: چاه های آب شیروان ۷۰ لیتر بر ثانیه اُفت کرده است.

«شهرام رمضانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان با بیان اینکه بر اثر خشکسالی های چند ساله اخیر و کاهش بارندگی ها، چاه های این شهر 70 لیتر بر ثانبه افت کرده است، اضافه کرد: میزان الگوی مصرف برای هر مشترک در ماه 20 مترمکعب در نظر گرفته شده است.

 

مدیر امور آب و فاضلاب شیروان ضمن تاکید بر رعایت الگوی مصرف آب با توجه به شرایط کنونی اظهارکرد: جریمه های مازاد بر الگوی مصرف افزایش پیدا کرده که در صورت عدم رعایت آن جریمه مازاد اعمال خواهد شد.

 

رمضانی بیان کرد: از مردم تقاضا داریم مدیریت مصرف و صرفه جویی در مصرف آب را در دستور کار خود قرار دهند زیرا که تنها راه حل پایان دادن به مسئله کمبود آب، افزایش تولید نیست بلکه با صرفه جویی عمومی هم می توان بر این بحران غلبه کرد.

 

وی عنوان کرد: با توجه به افزایش دما و گرمای هوا، میزان آب شهروندان شیروانی افزایش یافت.

 

وی تصریح کرد: طی چند روز اخیر خروجی مخازن آب این شهر بین  380 تا 415 لیتر بر ثانیه قابل تغییر است که قبل از آن این میزان، 350 لیتر بر ثانیه بود.

 

مدیر امور آب و فاضلاب شیروان با اشاره به افزایش 65 لیتر آب بر ثانیه خاطرنشان کرد: 80 درصد مشترکان خانگی برابر الگوی مصرف آب استفاده می کنند، 20 درصد بالاتر از الگوی مصرف و 10 درصد مشترکان پرمصرف هستند که اینک برخی از مناطق دچار کاهش فشار آب شده و در صورت عدم رعایت الگوی مصرف احتمال قطعی آب در برخی نقاط شهری انجام خواهد شد.

 

رمضانی افزود: مشترکان بهزیستی و کمیته امداد در صورت رعایت مصرف پنج مترمکعب آب در ماه از بخشودگی شرکت آب و فاضلاب بهره مند خواهند شد.

 

کد خبر 1182312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha