امام (ره) مظهر خوبی های بسیاری است/ امام راحل منادی استقلال و عزت برای مردم شد

حجت الاسلام خمینی با اشاره به اینکه امام مظهر خوبی های بسیاری است، گفت: ایشان مظهر آرمان های بسیار بزرگی است که توانست یک انقلاب بزرگ را رقم بزند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام  سیدحسن خمینی، یادگار امام (ره) امروز (شنبه 14 خرداد)  در مراسم بزرگداشت سی و سومین سالروز رحلت امام خمینی (ره) با بیان اینکه جلسه امسال سالگرد ارتحال امام خمینی جلسه ممتاز و متفاوتی است، گفت: امسال بعد از دو سال که از کرونا گذشت، تصمیم بر این شد که جلسه سالگرد در نوعی متفاوت برگزار شود و به این جهت جا دارد از خیل بیشماری از علاقمندان و عاشقان امام که توفیق نشد در این مجلس میزبان آن‌ها باشیم، صمیمانه عذرخواهی کنیم.

 

وی ضمن عذرخواهی از تمام مشتاقانی که نتوانستند به علت محدودیتهای پیش بینی شده در مراسم حاضر شوند، با بیان اینکه سالگرد امام بهانه ای است که بیش از هر زمان دیگری از امام بزرگوار بگوییم و بشنویم، این مراسم بهترین فرصت است که از زبان صادقی که بین جامعه ما آمد و روح خدا را دمید و توانست نهضتی بزرگ و انقلابی عظیم را رقم بزند را در بین خودمان ذکر کنیم و نام مبارک او را بر زبان بیاوریم.

 

حجت الاسلام خمینی با اشاره به اینکه امام مظهر خوبی های بسیاری است، گفت: همچنین ایشان مظهر آرمان های بسیار بزرگی است که توانست یک انقلاب بزرگ را رقم بزند. امام یک حقیقت ناب بود که روح مطهری را در جامعه ما تنید.

 

یادگار امام خمینی (ره) زندگی امام را دارای نکات و لحظات بسیار درخشانی برشمرد و گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب با این ویژگی ها توانست خود را نماد و مظهر آرمان های انقلاب اسلامی نشان دهند و همانگونه که رهبر معظم انقلاب می فرمایند این انقلاب بی نام امام در هیچ جا و محیطی شناخته شده نیست.

 

وی با بیان اینکه با مرور زندگی امام می توان دید که از ابتدای نهضت ایشان، آرمان هایی را برای ملت ایران بنا کرده که وقتی انقلاب اسلامی آغاز شد، نهضت اسلامی به پا خواست و تمام بساط رژیم پهلوی که وابسته به شرق و غرب بود، برچیده شد، گفت: امام راحل منادی استقلال و عزت برای مردم شد و ملت ایران در برابر جنایاتی که از زمان قاجار تا پهلوی انجام می شد به عزت، استقلال و آزادی رهنمون ساخت.

کد خبر 1182346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha