خبر رحلت امام خمینی(ره) ، جهان را تکان داد

جاسمی،گفت: با توجه به اینکه امام خمینی( ره)از نظر علم و عمل، درک عمیق معرفتی و نیز تقوای عملی و علمی، از بزرگ ترین شخصیت های اسلامی به شمار می آمد لذا خبر رحلت ایشان، جهان را تکان داد.

سید قاسم جاسمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه ضمن تسلیت بمناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) ،گفت: معمار کبیر و رهبر انقلاب اسلامی و بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران در شامگاه سیزدهم خرداد ماه دار فانی را وداع گفت. بدین ترتیب نظام ده ساله جمهوری اسلامی، اصلی‌ترین تکیه‌گاه و کانون وحدت خود را از دست داد. در این شرایط کشور، مردم و مسئولان در آستانه آزمون سختی قرار گرفتند که بقای نظام را با چالش جدی مواجه می‌کرد.

 

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس دهم، افزود: امام خمینی در اندیشه دینی وتسلط بر معارف تشیّع، وارستگی، تهذیب نفس، شجاعت، درک زمان، شناخت جامعه، رأفت با دوستان و شدت با دشمنان بی نظیر بود. اراده پولادین وی که ریشه در ایمان و اتکایش به خداوند داشت، اجازه نمی داد هیچ مانعی در عملی ساختن مقاصد والایش جلودار شود. 

 

 

وی خاطر نشان کرد: ایشان درعین حال انسانی بسیارمهربان، سرشار از عطوفت، خویشتن دار و پرهیزکار بود و صبر و استقامت، مانع از آن بود که سخت ترین حوادث، خللی دراراده ایشان در رسیدن به هدف ایجاد کند.

 

 

جاسمی  با اشاره به نمونه های از خصلت و شخصیت امام خمینی رحمه الله، تصریح کرد: در مقابل افراد خودی و انسان های محروم، فروتن و خاکسار بودند، در برابر ستمگران و افراد خیانت کار، هیچ گونه تساهل و تسامحی نداشتند و مصداق این جمله حضرت علی (ع) بودند که دشمن ستم کار و یاور ستمدیده باشید و از این رو، به هیچ عنوان به دشمنان روی خوش نشان نداده و با عزت نفس و صلابت معنوی، کوچک ترین اعتنایی به مقامات سیاسی طاغوت و استکبار نداشتند. ایشان با الهام از سیره معصومان علیه السلام ، معتقد بودند که باید در برابر باطل و جبهه نفاق، قاطعت به خرج داد.

 

 

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس دهم  با بیان اینکه شعار امام خمینی راحل همواره انجام تکلیف شرعی بود. اظهار کرد:در منطق امام، شکست یا پیروزی معنایی نداشت و در همه حال، به اصلاح جامعه انسانی و نجات بشر از سلطه شیاطین می اندیشید. از این رو، در طول دوران مبارزه، با کسانی چون شاه، صدام، کارتر و دیگران که در مقابلش ایستادند، کینه ای نداشت؛ بلکه درصدد اصلاح آنان نیز بود. رمز موفقیت امام را باید در جهاد طولانی او با نفس و خودسازی، قبل از ورود در عرصه سیاست دانست.
 

کد خبر 1182357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha