ولایت فقیه؛ میدان عمل را از طاغوت گرفت/ دولت، مجلس و آحاد مردم موظف به تحقق مطالبات رهبری باشند

حجت الاسلام آقاتهرانی با طرح مطالبی راجع به اصل مترقی ولایت فقیه؛ این مهم را باعث رمز موفقیت نظام و ملت دانست و گفت: مجلس باید محل تحقق مطالبات رهبری باشد؛ دولت باید محل تحقق خواسته های ولایت باشد و مردم هم ولایتمداری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی، شنبه(14 خرداد) در مراسم سی و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی که با حضور اقشار مختلف مردم، امام جمعه و استاندار، مدیران، نیروهای مسلح و... در حسینیه ثارالله برگزار شد؛ با اشاره به کار بزرگی که امام راحل کردند؛ گفت: اوضاع طاغوتی آنقدر بد بود که کسی جرأت حرف زدن نداشت اما امام با چنان صلابتی در برابر طاغوت ایستاد که دیدنی بود.

 

 

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی فکر می کنند این مسئله عادی بود در حالیکه اصلاً اینطور نبود؛ به شجاعت  موحد بودن مسلمان بودن در حد بی نهاتی بالا خودسازی واقعاً در جهاد اکبر موفق بود که در جهاد اصغر موفق شد.

 

 

وی علت علاقه مندی جوانان به امام راحل را فطرت پاک آنان از سویی و فطری بودن دین از سوی دیگر خواند و اظهار کرد: انقلاب ما یک انقلاب جوان است؛ بگذریم که گاهی مسئولین جوانان را راه نمی دهند!

 

 

آقاتهرانی با متذکر شدن این مطلب که قبل از انقلاب اصلاً چیزی درباره ولایت فقیه نمی دانستیم اما درس خارج امام در نجف اشرف ولایت فقیه بود که کتاب شد؛ افزود: آن زمان اجازه نمی دادند این کتاب در دانشگاه ها به دست جوانان برسد.

 

 

وی ادامه داد: برخی مسئولین ساواک نزد امام موسی صدر در لبنان رفتند و بدون اینکه بگویند که هستند، از ایشان خواستند راجع به شاه و امام نظر بدهد تا هر چه گفت علیه آن عمل کنند؛ اما امام موسی صدر که متوجه شده بود گفت به نظرم برای اینکه جوانان، مخالف امام بشوند این کتاب ولایت فقیه را اگر به دانشگاهیان بدهید بخوانند جوانان زده می شوند.

 

 

نماینده مجلس اظهار کرد: کتاب ولایت فقیه امام، تحت عنوان نامه های کاشف الغطاء میان جوانان پخش شد و میدان از دست دشمن در رفت و ببینید امروز کجا هستیم؟ البته نباید خوش خیالی کنیم.

 

 

وی با اشاره به اینکه بزرگترین تحقیقات درباره شیعه و اسلام و ایران و امام و رهبری هم اکنون در اسرائیل  انجام می شود؛ شیعه ستیزی و اسلام ستیزی را از واقعیات دنیای امروز عنوان و بیان کرد: دشمن در بزنگاه ها جاهای جدی را می زند.

 

 

آقاتهرانی با تصریح به این مطلب که امام ما را زنده کرد؛ درباره ضرورت ولایت فقیه در عصر غیبت خاطرنشان کرد: نمی شود امام عصر جامعه را رها کند و مردم ما از برکت علما و دانشمندان و به لطف الهی و خود وجود مبارک امام در عصر غیبت دنبال ولی فقیه رفتند و این رمز موفقیت ما بود زیرا اگر در خانه کس دیگری را می زدیم الان اینجا نبودیم.

 

 

وی ادامه داد: امام(ره) کشور را یکپارچه کرد و در حوادث مسجد جامع کرمان، حادثه اصفهان، 17 شهریور تهران و... قبل و بعد از اینها امام بیانیه داده است تا همه وظیفه خود را بدانند.

 

 

وی به صراحت گفت: امروز مسئولی که نگاه نمی کند مقام معظم رهبری چه می خواهد مسئول ما نیست؛ اگر رهبری از یک طرف و ما به طرف دیگری برویم، نمی رسیم پس مجلس باید محل تحقق مطالبات رهبری باشد؛ دولت باید محل تحقق خواسته های ولایت باشد و مردم هم ولایتمداری کنند که اگر غیر از این باشد نمی رسیم.

 

 

آقاتهرانی با تأکید بر اینکه امام راه را باز کرد آن هم با چه خلوص و توکل و ارادتی که به اولیا و اهل بیت و مردم داشت؛ افزود: هر بخش از زندگی امام دیدنی و الگو است.

 

 

وی در خطاب به مردم با بیان اینکه دعا و حضور و تلاش شما در انقلاب مؤثر است؛ پای کار باشید که اگر مسئولین هم مانند شما خوب به صحنه بیایند به ظهور می رسیم؛ اظهار کرد: اما اگر اینطور نشود معلوم نیست دنیا چقدر باید معطل ظهور بماند و این مسئله به همه ماها مربوط است لذا هر کس در مسئولیت خود خوب عمل کند.

 

 

آقاتهرانی با تأکید بر اینکه به خاطر درست عمل نکردن برخی از مسئولین، نباید سست شد بلکه باید در بیداری او تلاش کرد و خود نیز پای کار ایستاد؛ تصریح کرد: امام ما را خیلی جلو آورده و امروز خطر استکبار را و اشتباهات و مسائل درست را فهمیدیم و جوان امروز و دنیای امروز خیلی متفاوت از گذشته است لذا باید محکم ایستاد و ناامید نشد.

 

 

وی با تأکید بر دنباله رو بودن مقام معظم رهبری؛ گفت: بر خلاف کسانی که می گویند نظام رو به بدتری است اما نظام رو به خوب تری است لذا دلواپس نباشید اما بدانید دشمن بیدار است؛ غفلت از دشمن نکنید آنها شما را می شناسند خطرات را می دانند حواس شان به ما هست و اگر بتوانند در بین ما بی تفاوتی و بی دینی بیاورند، می آورند؛ مردم البته باید {مشکلات اقتصادی را } تحمل کنند دولت مجبور است جراحی هایی داشته باشد و جراحی بدون درد نمی شود.

 

 

آقاتهرانی در بخش دیگری از سخنانش حُسن امام راحل را جامعیت ایشان دانست و با تأکید بر اینکه امام، سیاست را تفکیک شده از دیانت نمی کرد؛ افزود: ورود در مسائل سیاسی اجتماعی و امر به معروف و نهی از منکر برای همه لازم است.

 

 

وی با اشاره به اینکه البته ایرادهایی داریم که باید رفع شود؛ گفت: روز به روز بهتر جلو می رویم و حاکمیت ما در دنیا نظیر ندارد زیرا حاکمیت ولایی است و باید بیشتر توجه و دقت کنیم تا مبادا خود را مدیون انقلاب و شهدا قرار بدهیم زیرا این همه شهید دادیم و زحمت کشیده شد تا به جای خوبی رسیدیم و در دنیا خیلی جاها حرف آخر را می زنیم.

 

 

آقاتهرانی با بیان اینکه عزتی که امام راحل به ما داد هیچکس نداد؛ اظهار کرد: ما به همان اندازه که می فهمیدیم امام(ره) ما را جلو انداخت و امروز هم مقام معظم رهبری به اندازه آنچه می فهمیم صحبت می کنند و برای همین ایشان چیزهایی را به حاج قاسم گفت که به من آقاتهرانی نخواهد گفت لذا باید به ایشان دل بدهیم و پای مطالبات ایشان بایستیم و روی آن با کسی معامله نکنیم و کوتاه نیاییم.

 

 

وی تأکید کرد: اگر خداوند بخواهد نعمتی بدهد که قدر آن دانسته نشود یا لطف می کند و نمی دهد یا آنقدر پایین می دهد که کمتر به ناشکری بیفتی؛ لذا شکر نعمت باعث زیادتی خود شما است و در دوران غیبت امام عصر باید موظف به آنچه رهبری می گویند، باشیم.

 

 

 

کد خبر 1182383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha