در سال ۱۴۰۱ کانون تمرکز فعالیت های دولت بر موضوع اقتصاد است

مخلص الائمه با اشاره به اینکه تمرکز دولت در سال ۱۴۰۱ بر موضوع اقتصاد است، گفت: این دستور دولت و رئیس جمهور است که به همه مسئولان و دستاندرکاران در بخش های مختلف نظام دولتی و اداری ابلاغ شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «فرزاد مخلص الائمه» شامگاه گذشته همزمان با شب رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و 15 خرداد به اتفاق جمعی از مدیران و مسئولین استان مرکزی در بین نمازگزاران و اهالی خیابان جهانگیری به منظور رسیدگی به مطالبات ساکنین این منطقه حضور پیدا کرد و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران گفت: راه و مکتب امام خمینی(ره) همواره ادامه دارد.

 

استاندار استان مرکزی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا، افزود: ما در هفته گذشته شهیدی را از جوانان متولد 70 تشییع کردیم که این نشان دهنده این است که راه امام و شهدا ادامه دارد.

 

وی با اشاره به اینکه  دولت سیزدهم پس از تشکیل و تصویت در سال گذشته چند اقدام اساسی را در دستور کار خود قرار داد، ادامه داد: محوری ترین کانون فعالیت دولت سیزدهم در سال گذشته بحث مبارزه با بیماری کرونا بود که همه تلاش خود را در این راستا انجام دادند تا این بیماری در کشور ریشه کن شود.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه این پاندمی جهانی مشکلات فراوانی را برای همگان به وجود آورد و عزیزانی را در این راستا از دست دادیم، ادامه داد: تولید واکسن به دست دانشمندان و جوانان ایران اسلامی کمک شایانی به فروکش کردن این بیماری کرد و بیش از همه دنیا تولید چندین واکسن را در مجموعه های مختلف داشتیم و الان کشور آمادی تزریق دز چهارم و حتی صادرات واکسن را دارد.

 

استاندار استان مرکزی اضافه کرد: در سال 1401 کانون تمرکز فعالیت های دولت بر موضوع اقتصاد است که این دستور دولت و رئیس جمهور است که به همه مسئولان و دستاندرکاران در بخش های مختلف نظام دولتی و اداری ابلاغ شده است و همه بایستی مسیر رشد اقتصادی را هدفگذاری کرده و در آن مسیر حرکت کنند.

 

مخلص الائمه با اشاره به اینکه از جنگ جهانی دوم به این طرف بحث یارانه و سوبسید در اقتصاد دنیا راه افتاده و هیچ ارتباطی به جمهوری اسلامی ندارد، ادامه داد: چه اقتصادهای پیشرفته، چه عقب افتاده و چه در حال توسعه این مسیر یارانه را پی گرفتند و منابعی که در اختیار داشتند را برای حمایت و رشد اقتصادی بهتر در اختیار تولید کنندگان برای رشد و تقویت قرار دادند.

 

وی با بیان اینکه بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان که امروز ما آنها را اسطوره های صنعت و اقتصاد می دانیم از این روش استفاده می کنند و منابع را در اختیار تولید کنندگانشان قرار می دهند، بیان کرد: این مهم سبب رشد و پیشرفت در بخش های مختلف می شود که ما در ایران تلاش هایی را در این راستا انجام داده ایم اما تا کنون در این بخش موفق نبودیم.

 

این مقام مسئول پرداخت یارانه به مصرف کننده به منظور کمک به معیشت را از دیگر فعالیت ها در این راستا توسط برخی کشورها دانست و بیان کرد: ما نیز در کشور این کار را انجام دادیم و یارانه به خود مردم به منظور کمک به معیشت آنها پرداخت کردیم و خانواده ها فراخور نیازهای خود آن را هزینه کرده اند.

 

مخلص الائمه اضافه کرد: دسته دیگری از کشورها این یارانه را در فاصله بین تولید و مصرف سرمایه گذاری کردند تا کالا ارزان به دست مردم برسد.

 

استاندار استان مرکزی با بیان اینکه روش چهارم فقط در کشور ما در دولت های قبل انجام شد و این بود که یارانه را به وارد کنندگان دادیم تا کالای ارزان وارد کشور شود گفت: در این طرح سود آن نصیب تولید کنندگان خارجی می شد و بجای اینکه حمایت کننده تولید کنندگان داخلی باشند از وارد کنندگان خارجی حمایت می کرند.

 

وی به تحریم های دشمنان و مشکلات ایجاد شده در راستای واردات مواد اولیه اشاره کرد و اضافه کرد: این تحریم ها مشکلات فراوانی را برای ملت ایران به بار آورد و ما باید به جای واردات به تولیدات داخلی و حمایت از تولید کنندگان بپردازیم.

 

کد خبر 1182421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha