رهبری و حضور مردم در قیام ۱۵خرداد دو موئلفه اساسی تحقق آن حرکت تاریخی شدند

استاندار تهران گفت: رهبری و حضور مردم در قیام ۱۵خرداد دو موئلفه اساسی تحقق آن حرکت تاریخی شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران، محسن منصوری استاندار تهران همزمان با شام رحلت امام راحل و شب شهادت شهیدان پانزده خرداد در مسجد رضویه راه آهن شهرستان ورامین در جمع مردم این شهرستان گفت: در موئلفه های اساسی نهضت قیام تاریخی پانزده خرداد دو مؤتلفه وجود دارد که رهبری و حضور مردم است.


وی افزود: مجموع اتفاقات سال ۴۲ ریشه معنوی آن بیش از پیش برجسته است و بیشتر وقایع تعرض به دین مردم بود که رگ غیرت دینی مردم بجوش آمد و سرآمد آنها حضورر مردم ورامین و قم بودند که به این تعرضات پاسخ دادند.


منصوری با تقدیر از برگزار کنندگان مراسم های ملی و مذهبی گفت: امروز در جای جای ایران اسلامی در سوگ امام خمینی(ره) و قیام خونین پانزده خرداد سوگواری می کنند و این نشان دهنده این است که مردم علاقمند به جمهوری اسلامی حقیقی و دارای معنویت هستند.


استاندار تهران بیان داشت: در مدل مدیریتی حضرت امام خمینی (ره) سیاست در عمل مانند دیانت بود و امروز برخی ها دین را در تصمیمات مدیریتی خود لحاظ نمی کنند و دعوای اسلام ناب در مقابل اسلام امریکایی در همین اصول اساسی است.


وی اسلام واقعی و اجرای آنرا کلید حل مشکلات جهان دانست و تصریح کرد: اسلام امریکایی در وقایع بی تفاوت است و نمونه واقعی آن نیز داعش است اما نهضت امام راحل جهان بینی واقعی است و اساس این انقلاب بر ریل گذاری خدمت رسانی بوده است و اصل آن مبتنی بر جهان بینی است


منصوری اظهار داشت: زنده و پویا بودن از مکتب انقلاب اسلامی است و اگر جایی این محقق نشود مشکلات برای مردم زیاد می شود و وظیفه اصلی آن بر دوش مسئولین است که بتوانند این اسلام را برای مردم احیا و جاری نمایند.


وی ادامه داد:اشکالات افراد را نباید برای اسلام نوشت و انقلاب از باب تحقق عدالت اجتماعی شکل گرفته است و اقامه عدل از اهداف انقلاب است.


استاندار تهران با اشاره به جراحی اقتصادی صورت گرفته در ماه های اخیر گفت: آیت الله رئیسی معتقد است در همین ابتدای دولت عدالت اجتماعی و اقتصادی محقق شود و بخاطر همین تصمیم به توزیع عادلانه یارانه ها گرفتند.


منصوری گفت: دولت مصمم است در اجرای عدالت کوچکترین مماشات با کسی نداشته باشد و بی ثباتی های صورت گرفته در ضعف مبانی فکری افراد است و اعتماد و اعتقاد به صدق الهی و دوری جستن از خارج نشین ها می تواند گره گشایی از مشکلات نماید و استقامت و پافشاری بر اصول از مبانی فکری و اعتقادی رهبران معظم انقلاب تا کنون بوده است.


این مقام مسئول عنوان کرد: مسئله عدم وحدت و همدلی در اهداف و اقدامات معضل جدی در کشور است و مصلحت عموم خواست امام راحل بود و نگاه ملی باید در کشور حاکم شود و مهمترین مسئله ایشان قدس و فلسطین بود و اعتقاد داشتند مرز مقاومت در فلسطین باید شکل بگیرد.


منصوری ادامه داد: اقتدار امنیتی ما در دنیا بی نظیر است ولی اسرائیل دائما دنبال ضربه زدن به امنیت و ا قتدار این کشور است که قطعا با وحدت و دوری از نفاق می توانیم مقابله به مثل کنیم و در این راه دشمنان تاکنون شکست خورده اند.


وی در پایان اظهار داشت: جریان مدیریتی که مقام معظم رهبری خصوصا در جهاد تبیین عنوان می نمایند باید در موتلفه ها و ساختارها بکار گرفته و این خروجی امامت و ولایت خواهد بود و اگر بخواهیم در با دشمن مبارزه کنیم باید از هر جهت مسلح باشیم.

کد خبر 1182503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha