امام خمینی شناسنامه و هویت ماست

حجت الاسلام والمسلمین نواب، با بیان اینکه امام خمینی(ره) شناسنامه و هویت ماست، گفت: امام راحل با معرفی انقلاب اسلامی در جهان، به جهان حرکت داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید ابوالحسن نواب»، امروز(15خرداد)، در برگزاری مراسم گرامیداشت قیام 15 خرداد که در حوزه علمیه کمالیه خرم آباد برگزار شد، اظهارداشت: امام خمینی(ره) شناسنامه و هویت ما است.

 

رئیس دانشگاه ادیان قم افزود: امام خمینی(ره) سال ۴۲ یک تحول جهانی آفرید و انقلاب اسلامی دینی را در جهان مطرح کرد و به جهان حرکت داد.

 

وی با بیان اینکه  ۵۹ سال از قیام خونین ۱۵ خرداد می‌گذرد، افزود: هرساله این روز از ارزش والاتری برخوردار می‌شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین نواب با بیان اینکه انقلاب اسلامی راه خود را در جهان پیدا کرده است و این مسیر با قدرت توسط مردم ادامه خواهد داشت، عنوان کرد: شاید برخی بر اثر تبلیغات دشمن ناامید شده باشد اما انقلاب جایگاه خود را در جهان بشریت پیدا کرده است.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه شعر «سلام فرمانده» سه روز پس از اجرا در روز قدس در کشمیر خوانده شد، گفت: این نشانه حرکت صحیح انقلاب اسلامی ایران در خارج از مرزها است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به اینکه امام راحل به دنبال جنگ، ترور و خشونت نبود و از سال ۴۲ تا ۵۷ رژیم شاهنشاهی اجازه به دست گرفتن تفنگ را به هیچ گروهی نداد، گفت: انقلاب اسلامی صلح جهانی را برپا کرد و رهبران جهان، خود را مدیون امام راحل می دانند.

 

وی به وجود مشکلات در کشور اشاره کرد و گفت: ادامه داد: این مشکلات نباید ما را خسته کند، باید در برابر توطئه های دشمن آگاه بود و راه انقلاب را ادامه داد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نواب عنوان داشت: بنیانگذار انقلاب اسلامی رهبر آزادی‌خواهی و استقلال ملت ها بود و راهی را شروع کرد که با قدرت توسط مردم ادامه دارد.

 

کد خبر 1182587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha