آغاز به کار بخش های نوزادان و NICU بیمارستان ثامن آران و بیدگل

سرپرست بیمارستان ثامن الحجج(ع) آران و بیدگل از آغاز به کار بخش های نوزادان و مراقبت های ویژه نوزادان (NICU) این بیمارستان خبر داد.

دکتر مریم سادات رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: همزمان با دهه کرامت و در آستانه میلاد ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع)، با بستری یک نوزاد ایکتری، بخش های نوزادان و مراقبت های ویژه نوزادان (NICU) بیمارستان ثامن الحجج(ع) آران و بیدگل کار خود را آغاز کرد.



سرپرست بیمارستان ثامن الحجج(ع) آران و بیدگل افزود: این بخش ها دارای امکانات به روز و پیشرفته است و ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی به نوازادان نارس و بیمار از مهم ترین ویژگی این بخش ها است.



دکتر رضوی یادآور شد: عدم وجود این بخش ها، همیشه یکی از دغدغه های اصلی شهروندان، پزشکان متخصص زنان و زایمان، متخصصان اطفال و مسئولین بیمارستان ثامن الحجج(ع) بوده، به طوری که در صورت بروز مشکل در سلامت نوزادان، مجبور به اعزام بیمار به سایر مراکز بودیم.

 

وی افزود: با فراهم شدن امکانات مراقبت های ویژه نوزادان بخش NICU و نوزادان و حضور متخصصان و پرسنل درمانی مجرب این نقیصه در شهرستان آران و بیدگل برطرف شد.

 

در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان خدمات درمانی و مراقبتی به نوزادان بیمار یا نارس ارائه می شود و اقدامات طبی و مداخلات پزشکی گوناگونی برای این نوزادان نیز صورت می گیرد. در این بخش، نوزادان معمولاً در دستگاه‌های مخصوصی نگهداری می‌شوند. دمای این دستگاه‌ها بر حسب وزن و نیاز جسمانی نوزادان تنظیم می‌شود.

 

بیمارستان ثامن الحجج (ع) آران و بیدگل با ۶۴ تخت بیمارستانی در ۷ هزار و ۸۰۰ مترمربع زیربنا در چهار طبقه با اعتباری بالغ بر ۴۳۰ میلیارد ریال طی ۱۲ سال احداث شده است. این بیمارستان با بخش‌ های زنان و زایمان، اورژانس سرپایی، رادیولوژی و تصویربرداری، کلینیک تخصصی و آزمایشگاه خردادماه سال ۱۴۰۰ با حضور وزیر بهداشت و درمان افتتاح شد.

 

کد خبر 1182592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha