امام خمینی(ره) موفق‌ترین احیاگر دین در دوره معاصر است

امام جمعه آران و بیدگل گفت: بی شک و به شهادت تاریخ، بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) موفق‌ترین احیاگر مسلمان دوره معاصر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی در آیین بزرگداشت رحلت امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد در روستای یزدل آران و بیدگل گفت: در برهه های مختلف تاریخ افراد بزرگی به احیای تفکر دینی پرداخته اند، بی شک و به شهادت تاریخ، بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) موفق ترین احیاگر مسلمان دوره معاصر است.


امام جمعه آران و بیدگل افزود: احیای تفکّر دینی در مکتب امام خمینی(ره) ریشه در سنّت پیامبر اسلام(ص) و تأسّی از رویّه اهل بیت (ع) دارد؛ علاوه بر این مراجعه به آثار امام خمینی (ره) و سیره عملی ایشان نیز حکایت از این امر دارد. 

 

حجت الاسلام سلیمانی در بخش دیگری از سخنانش به استقلال کشور و عدم وابستگی به شرق و غرب پس از استقرار حکومت اسلامی اشاره کرد و گفت: در دوران پهلوی، ایران به تمام معنا از جمله ساختار نظامی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی وابسته به غرب بود. ایران در زمان رضا شاه وابسته به کشور انگلستان بود و در زمان محمدرضا شاه کم کم به آمریکای جنایتکار وابسته شد اما جمهوری اسلامی استقلال و عدم وابستگی و اعتماد را به کشور بازگرداند.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی آران و بیدگل ادامه داد: امام خمینی(ره) سه اصل احیای دین، استقلال و عدم وابستگی به شرق و غرب و ساختار مردم سالاری دینی را در کشور نهادینه کرد.

 

آیین گرامیداشت سی و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) و پنجاه و نهمین سالگرد قیام ۱۵ خرداد با حضور پرشور اقشار مردم و سخنرانی امام جمعه شهرستان آران و بیدگل در مرکز هیئت انصارالحسین(ع) روستای یزدل از توابع بخش مرکزی آران و بیدگل برگزار شد./

کد خبر 1182601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha