نشست تخصصی امام خمینی و چهل ساله دوم انقلاب اسلامی در نیجریه برگزار شد

رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران نشست تخصصی با عنوان امام خمینی (ره) و چهل ساله دوم انقلاب اسلامی ایران را در نیجریه برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، بمنظور معرفی آراء و اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) به جهانیان در33 امین سالگردد رحلت رهبر کبیر انقلاب، رایزنی فرهنگی ایران، نشست تخصصی با عنوان امام خمینی (ره) و چهل ساله دوم انقلاب اسلامی ایران را با حضور شخصیتها و اندیشمندان برجسته دو کشور در نیجریه برگزار کرد. 
 
 
در این نشست 8 نفر از شخصیت های دینی و فرهنگی دو کشور آراء و اندیشه های حضرت امام (ره) را در حوزه های مختلف نظیر: حکمرانی اسلامی، ولایت فقیه، دین مداری در آراء و اندیشه های امام، آینده نگری حضرت امام، بنیان گذاری اولین حکومت اسلامی در جهان، دین سالاری در حکومت، جامع نگری در اندیشه هاای حضرت امام، سیاست از نگاه امام خمینی، به ایراد سخن پرداختند.
این نشست بصورت رسمی با سخنرانی علی بک سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران در نیجریه آغاز شد و وی ضمن اشاره به شخصیت والای حضرت امام و جایگاه و احترام ایشان در جهان اسلام و حتی جهان غرب، امام را قهرمان احیا وحدت اسلامی ، پرچم دار مبارزه با صهیونیسم و امپریالیسم در جهان عنوان داشتند. 
 
وزیری استاد دانشگاه احمدبلو زاریا، عبدالقادر مبارک استاد دانشگاه ابوجا ،شیخ یعقوب عبدالنینگی از ایالت باوچی، حافظ سعید رئیس مرکز حیدر در ایالت کانو، ابوبکر سالیسو از دانشگاه فردوسی مشهد واحمد اسسفا رئیس بنیاد اهل بیت (ع) در آفریقا از لاگوس، سخنرانان بعدی این نشست بودند که به نقش امام خمینی (ره) در دفاع از اسلام، مسلمانان و انسانهای ازاد، نجات اسلام از دست رژیم صهیونیستی، پوچ بودن قدرت های غرب و شرق، خلق عنوان شیطان بزرگ برای آمریکا در ادبیات جهان، تاکید حضرت امام بر استقامت و پایداری، صلح و امنیت از نگاه امام، ضرورت تعامل و همفکری جهان اسلام، جامع نگری و دوراندیشی امام، اخلاق و ولایت فقیه ازنگاه امام به ایراد سخن پرداختند.
 
درپایان مجید کامرانی رایزن فرهنگی کشورمان در نیجریه با موضوع اندیشه های امام مخصوص دوره خاص نبوده و متعلق به همه دوره هاست، به ایراد سخن پرداختند.
 
در این سخنرانی وی به نقش آرا و اندیشه های حضرت امام در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از پیروزی آن پرداخت و پایداری این اندیشه ها را برای دوره چهل ساله دوم انقلاب اسلامی تشریح کرد و در ادامه به استمرار این اندیشه ها برای دوره های بعدی تاکید کرد.
 
کد خبر 1182686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha