برگزاری اختتامیه  جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در چایپاره

نوروزی گفت: اختتامیه شانزدهمین مرحله جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری، برای نخستین بار در خارج از مرکز استان و در شهرستان چایپاره به دلیل رعایت عدالت فرهنگی برگزار می‌شود.

«علیرضا نوروزی»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه، اظهار کرد: اختتامیه شانزدهمین مرحله جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری، با حضور خادمان آستان قدس رضوی، شعرا، هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر و به میزبانی شهرستان چایپاره برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی افزود: این مراسم عصر سه‌شنبه( 17 خردادماه ) در محل سالن ۹ دی شهرستان چایپاره برگزار و از منتخبان این دوره تجلیل خواهد شد.

این مسئول عنوان کرد: هدف از این اقدام، تمرکززدایی از اجرای برنامه‌ها در مرکز استان و نیز فرصت دادن به شهرستان‌ها به منظور بروز و ظهور توانمندی‌ها است.

وی ادامه داد: با بررسی اجمالی آثار رسیده به جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی آذری در دوره‌های قبلی، مشخص شد که بیشترین آثار از شهرستان چایپاره بوده و بر همین اساس به منظور تکریم شعرای این خطه، اختتامیه شانزدهمین مرحله جشنواره را در این شهرستان اجرا می‌کنیم.

نوروزی بیان داشت: پس از اجرای این برنامه، شب شعر رضوی نیز با حضور خادمان بارگاه منور امام رضا(ع) به میزبانی شهرستان پلدشت برگزار می‌شود که در این برنامه هم شعرای بومی و برگزیده جشنواره شعر رضوی به اجرای اثر می‌پردازند.

کد خبر 1182775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha