اجرای ۲۰ درصد قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده

محمدبیگی گفت: قانون تازه متولد شده حمایت از خانواده و جوانی جمعیت الان حدود ۲۰ درصد در حال اجراست و مجدانه در کمیسیون های مجلس اهرم نظارتی را دست گرفته ایم و از وزارتخانه ها مطالبه اجرای قانون را داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «فاطمه محمدبیگی» در نخستین نشست توانمندسازی فعالان حوزه جمعیت و فرزندآوری که امروز (دوشنبه ۱۶ خرداد) در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، بیان کرد: مسئله بغرنج بحران جمعیتی، مسئله دیروز امروز و فردا نیست، مسئله ولایت، رهبری و مسئله نظام نیست بلکه مسئله تمام ایرانیان، نسل تمدن ساز نوین اسلامی و تمام خانواده ها و افراد جامعه است.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمودار جمعیتی به سمت سالمندی در کشورهای دنیا طی ۹۰ تا ۱۰۰  سال طی شده ولی در کشور ما ظرف ۳۰ سال این روند طی شده است و ما به شکل سقوط وارد پدیده سالمندی شدیم.

 

وی افزود: اگر در خانه ملت با تعداد زیادی از نمایندگان به جد روی این موضوع کار می کنیم، ابر چالشی را در کشور مورد هدف قرار داده ایم که حل کنیم و اگر این موضوع را حل شود بحث نفت، بودجه، مبارزه با تحریم، جنگ اقتصادی، جنگ ترکیبی و غیره حاشیه است.

 

محمدبیگی اعلام کرد: اگر ثروت اصلی جمهوری اسلامی که ثروت انسانی است به رسمیت نشناسیم و قانون در این خصوص نگذاشته و آن را اجرا نکنیم باقی موارد حاشیه پردازی خواهد بود.

 

وی توضیح داد: خوشبختانه مجلس شورای اسلامی قانون جوانی جمعیت را تحویل شورای نگهبان داد و با سعه صدر این قانون بررسی و در آبان ۱۴۰۰ به دولت ابلاغ شد و دولت جلسات متعددی را تشکیل داد و ظرف ۶ ماه دبیرخانه ستاد ملی جمعیت تشکیل و اولین جلسه با ریاست رئیس جمهور تشکیل شد.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در سال ۸۹ آرزو بود که این قانون باشد و امروز این قانون تحقق یافته است و با اینکه میانگین اجرای برنامه ششم توسعه حدودا ۳۲ درصد است قانون تازه متولد شده حمایت از خانواده و جوانی جمعیت الان حدود ۲۰ درصد در حال اجراست و مجدانه در کمیسیون های مجلس اهرم نظارتی را دست گرفته ایم و از وزارتخانه ها مطالبه اجرای قانون را داریم.

 

محمدبیگی تأکید کرد: باید کفش آهنین بپوشیم و مطالبه اجرای قانون را داشته باشیم، این قانون اگر چه جوان است طرفداران خوبی یافته زیرا مخاطب آن همه مردم و همه خانواده ها هستند.

 

وی اظهار کرد: البته هنوز عده زیادی از مردم از این قانون بی خبر هستند، مردم باور نمی کنند ۲۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای این قانون در ۱۴۰۱ پول گذاشته شده است، این مبلغ با مطالبه مردم حاصل می شود و باید قانون را مطالبه کنید.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی افزود: جا دارد برای این قانون مکانی وقف شود، ساختار و جنبش های حمایتی درست شود و فرایندهای ترویجی و تبلیغی داشته باشیم این قانون برای ۲۱ چالشی که فرزندآوری و فرزندپروری با آن مواجه بوده روش حل مسئله داده که ۷۳ ماده قانونی شده و این قانون، قانون خوبی است و نیاز به همراهی و همکاری و مطالبه جدی شما دارد.

 

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم قرارگاه جمعیت در استان قزوین به صورت ویژه فعال شود و شما مسبب تربیت نسل جدید یاران امام زمانی باشید.

 

کد خبر 1182847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha