محفل انس با قرآن ‌در دار المهدی(عج) بافق برگزار شد

محفل انس با قرآن ‌همزمان با دهه کرامت در دار المهدی(عج) بافق برگزار شد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محفل انس با قرآن ‌با حضور حجت الاسلام سعادت فر امام جمعه بافق و جمعی از مردم این شهرستان در دار المهدی(عج) بافق برگزار شد.

 

حجت الاسلام سعادت فر، امام جمعه بافق در این مراسم ضمن‌ گرامیداشت ایام سراسر نور دهه کرامت گفت:اخلاص در عمل ومعامله با خدا رمز جاودانگی انسانهای موفق است.

 

حجت‌الاسلام سعادت‌فر با بیان اینکه ‌موسسه دارالمهدی‌(عج) «حسینیه پای پتک » یکی از مراکز دینی و فرهنگی است که برپایه تقوی واخلاص بنا شده گفت: باید از کسانی که تابه امروز این مکان مقدس را سرپانگه داشته اندقدر دانی‌کرده وآنهارا به  نسل امروز معرفی کرد.

 

وی با تجلیل از شهید اصغرحبیبیان ‌از مبارزان و زندانیان سیاسی دوران رژیم منحوس پهلوی؛ و بنیانگذار مجموعه موسسه خیریه فرهنگی مذهبی دار المهدی«عج» تاکید کرد: ضمن  تلاش برای معرفی این ‌چهره ماندگار به جوانان و نوجوانان باید تمثال وی نیز سر در این موسسه نصب شود.

 

یکی از خادمان دارالمهدی«عج» نیز در این مراسم به تشریح اهداف و فعالیتهای  ‌این مجموعه قبل و بعد از انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: با عنایت خاصه حضرت مهدی«عج» شهید اصغرحبیبیان در سال ۱۳۵۴ با همفکری‌ و همکاری‌ جمعی ‌از جوانان ‌و نوجوانان مذهبی‌ و انقلابی‌ بافق‌ حسینیه پای پتک را که بیش از یکصد و پنجاه سال ‌قدمت داشت و به صورت خرابه درآمده بود‌، بازسازی كرده و با تاسیس هئیت منتظرالمهدی«عج» آن را به مركزی برای فعاليتهای مذهبي و اجتماعی تبديل كرد.

 

غلامعلی‌ حبیبیان ‌افزود: برگزاری‌ جشنهای‌ میلاد امام‌ زمان«عج» در نیمه شعبان‌ و جلسات ‌‌هفتگی ‌چهارشنبه شب‌های ‌هیئت منتظر المهدی«عج» ‌با عنوان جلسه سخنرانی‌ و قرائت قرآن‌ و پاسخگوئی‌ به مسائل‌ اعتقادی ‌و اجتماعی ‌باعث رونق حسینیه پای پتک شد و با اوج گیری نهضت امام خمینی «ره» این مکان مقدس به مهمترین واولین پایگاه انقلابیون مذهبی دربافق تبدیل شد.

 

وی‌گفت: با توجه‌ به ‌نقش ‌مهمی‌ که ‌هیئت ‌منتظرالمهدی«عج» در گسترش مبارزات در ميان مردم داشت ماموران اطلاعاتی و امنیتی رژیم منحوس پهلوی‌ به صورت مخفیانه فعالیتهای ‌آن ‌را تحت نظر داشتند و در نتیجه ‌شهید حبیبیان را به دلیل فعالیت علیه رژیم پهلوی و تهیه و توزیع اعلامیه های امام خمینی «ره» دو دفعه‌ دستگير و در زندانهای یزد و اصفهان محبوس و تحت شکنجه‌ و آزار‌ قرار دادند.

 

وی ‌افزود: در مرتبه ‌دوم ‌دستگیری ‌و زندانی‌ شدن ‌شهید حبیبیان‌ توسط ماموران رژیم‌ پهلوی که شبانه اتفاق ‌افتاد خانواده ‌‌‌وی ‌تا مدتها ازسرنوشت ‌این ‌مجاهد نستوه ‌اطلاعی ‌نداشتند ‌که ‌پس ‌از سختیها و مشقات ‌فراوان ‌‌با پیگیریهای ‌سومین ‌شهید محراب ‌‌حضرت ‌آیت ‌الله صدوقی ‌و شهید دکتر سید رضا پاکنژاد سرانجام خانواده وی ‌‌‌توانستند ‌در زندان اصفهان‌ با او ملاقات کنند.

 

حبیبیان گفت :با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی« ره» در بهمن ۱۳۵۷ شهید اصغر حبیبیان از زندان آزاد شد واین مجاهدخستگی ‌ناپذیر سرانجام پس از عمری  مجاهدت ‌درجریان حماسه هشت سال دفاع مقدس در منطقه عملیاتی جنوب  به فیض شهادت نائل آمد.

 

وی با بیان اینکه این هییت بیش از ۶۰ شهید آزاده وجانباز تقدیم نظام وانقلاب کرده است گفت: پس از پایان ۸سال دفاع مقدس وشهادت شهید حبیبیان وجمعی از همرزمان آن  شهید با توجه ‌به‌ بسط‌ و گسترش فعالیتهای ‌هیئت منتظرالمهدی « عج» و قرارگرفتن حسینیه‌ پای پتک در مجاورت بلوار جدید الاحداث‌ شهید حبیبیان ‌و ضرورت ایجاد مکانی مناسب برای استمرار فعالیتهای‌ هیئت منتظر المهدی«عج»  طرح توسعه حسینیه پای پتک ‌ درقالب‌ موسسه خیریه فرهنگی مذهبی دارالمهدی« عج» کلید خورد و در این ‌راستا با کمک ‌افراد خیّر و نیکوکار چند قطعه ‌زمین ‌خریداری ‌شد که ‌انشاالله ‌با بهره‌گیری ‌‌از کارشناسان‌ خبره ومساعدت‌ هیئت مدیره‌ عملیات‌ ساختمانی ‌دارالمهدی عج شروع وبه سرانجام خواهد رسید.

گفتنی است این مراسم از سوی هیئت منتظرالمهدی(عج) و همکاری کانون فرهنگی هنری شهید حبیبیان و بسیجیان پایگاه های امام حسن عسکری (ع) و ام ابیها (س) برگزارشد .

کد خبر 1182859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha